Oțelul românesc, folosit la realizarea a două mari proiecte de infrastructură din Turcia și Danemarca VIDEO

0
Publicat:

Oțelul de la Galați este folosit în proiecte majore de infrastructură ale României, dar și din străinătate. Printre ele, amintim podul peste Dunăre, podul Osman Gazi (Turcia) și pasarela pietonală de la gara Koge Nord (Danemarca).

Oțel româneasc la cel mai lung pod suspendat din Turcia FOTO: Wikipedia
Oțel româneasc la cel mai lung pod suspendat din Turcia FOTO: Wikipedia

Produsele din oțel fabricate la combinatul siderurgic din Galați sunt utilizate în sectorul naval, în domeniul construcțiilor, pentru recipientele sub presiune, precum și în industria auto, transporturi. 

Potrivit reprezentanților colosului siderurgic, produsele marca LIBERTY Galați au fost folosite la construcția podului "Osman Gazi" din Turcia, care traversează Golful Izmit, și la pasarela pietonală de la gara Koge Nord din Danemarca.

De asemenea, oțelul de la Galați este folosit în proiecte de infrastructură din România, printre care: noul pod peste Dunăre de la Brăila, care va fi al treilea ca mărime din Europa; podul feroviar care leagă Aeroportul Internațional "Henri Coandă" de Drumul Național 1 (DN1) și podurile peste râul Mureș care fac parte din autostrada A10 Sebeș- Turda. 

Oțelul de la Liberty Galați folosit în proiecte uriașe de infrastructură FOTO: LIBERTY
Oțelul de la Liberty Galați folosit în proiecte uriașe de infrastructură FOTO: LIBERTY

Podul care traversează Golful Izmit

Combinatul siderurgic gălăţean a livrat către constructorul Çimtaş (Turcia) produse plate din oţel, necesare pentru tablierul podului Osman Gazi (în turcă Osman Gazi Köprüsü. Este un pod suspendat care se întinde pe Golful Izmit în cel mai îngust punct, 2.620 m.

Potrivit Wikipedia, podul leagă orașul turc Gebze de provincia Yalova și transportă autostrada O-5 peste golf. Podul a fost deschis la 1 iulie 2016 pentru a deveni cel mai lung pod suspendat din Turcia și cel de-al patrulea cel mai lung (al șaselea cel mai lung din 2021) pod suspendat din lume, prin lungimea deschiderii sale centrale (travee).

Podul construit din oțel are fundația din beton, și înălțimea de 234 de metri. Podul Osman Gazi se află la 50 de kilometri distanță de Istanbul.

Cel mai spectaculos pod pietonal din lume cu oțel de la Galați

Cel mai mare pod pietonal din Europa a fost construit în Gara Koge Nord, Danemarca. Pentru realizarea lui a fost folosit oțel de la Galați. 

Pasajul pietonal din Gara Køge Nord, din Danemarca a fost nominalizat pentru mai multe premii europene de design. Acesta are o lungime de 225 de metri și o lăţime de 9,5 metri. Este construit pentru a lega la înălţime toate peroanele din staţia Koge Nord.

Oțelul de Galați, integrat în podul peste Dunăre

LIBERTY Galați a livrat oțel și pentru podul suspendat de la Brăila, cel mai important proiect de infrastructură derulat în prezent în România. Combinatul Siderurgic a livrat pentru Fincantieri Infrastructure tablă groasă care a fost, mai apoi, folosită la confecționarea segmenților tablierului podului, operațiune care s-a desfășurat la Șantierul Naval Vard din Brăila.

Podul suspendat de la Brăila va fi inaugurat pe 27 iunie 2023, după cum a anunțat și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă

Construcția podului presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Tablă pentru ruta feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

LIBERTY Galați, printr-un parteneriat cu Arcada Company Galați, a livrat tabla groasă necesară noii rute feroviare Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Podul feroviar, care a fost realizat cu tablă furnizată de Combinatul din Galați, are peste 1.500 de metri lungime, supratraversează Drumul Național nr. 1 și ajunge la noua stație de călători de la Terminalul Sosiri al Aeroportului “Henri Coandă” Otopeni.

Oțelul LIBERTY Galați, în ruta feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni FOTO: LIberty
Oțelul LIBERTY Galați, în ruta feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni FOTO: LIberty

LIBERTY Steel Group face parte din Alianța GFG, un grup global de companii și investiții deținut de Sanjeev Gupta și familia sa.

LIBERTY Galați este cel mai mare producător integrat din România, cu o capacitate de producție de aproximativ 3 milioane de tone de oțel pe an, pentru clienți din domeniul construcțiilor, naval, petrolier și gaze, precum și cel al producției de energie regenerabilă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite