Mii de Porsche, Audi și Bentley blocate în porturile americane din cauza pieselor provenite din China

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilizarea unor componente venind din China poate încălca legile SUA privind munca forțată.

Muncitori uiguri în uniforme militare. Foto: Nexta TV via X
Muncitori uiguri în uniforme militare. Foto: Nexta TV via X

Mii de vehicule Porsche, Audi și Bentley au fost blocate în porturile americane, deoarece s-a descoperit că acestea conțin piese fabricate în China care ar putea încălca legile SUA împotriva muncii forțate, relatează Financial Times, citând două surse. Potrivit informațiilor acestora, concernul german Volkswagen, care deține mărcile menționate, a amânat livrarea acestor mașini până la sfârșitul lunii martie. Până atunci, intenționează să înlocuiască mai multe componente electronice care erau produse în „China de Vest”.

Potrivit publicației, Volkswagen nu știa unde sunt fabricate aceste piese, deoarece unul dintre furnizorii indirecți implicați în lanțul de aprovizionare era responsabil pentru ele. După ce furnizorul principal al concernului a raportat problema, Volkswagen însăși a anunțat autoritățile americane.

Volkswagen a refuzat să ofere însă un comentariu pentru Financial Times.

Administrația americană acuză guvernul chinez de încălcări grave ale drepturilor omului și de genocid în regiunea autonomă uigură Xinjiang (XUAR) din nord-vestul Chinei. Beijingul respinge categoric astfel de concluzii.

La 23 decembrie 2021, în Statele Unite a intrat în vigoare o lege care introduce restricții la importul de mărfuri din XUAR, precum și sancțiuni împotriva persoanelor și organizațiilor despre care Washingtonul susține că sunt responsabile pentru presupusa utilizare a „muncii forțate” în acestă regiune a Chinei. Măsurile au început să fie aplicate în iunie 2022.

XUAR este locuită de una dintre cele mai mari minorități naționale din RPC - uigurii, dintre care majoritatea sunt de religie islamică. Potrivit autorităților chineze, în această regiune operează grupări separatiste asociate terorismului islamist internațional. 

Articolul spune că noi dovezi implică direct Volkswagen în folosirea de muncă forțată: pista de testare SAIC-VW din Turpan a fost construită folosind „muncitori uiguri” transferați în uniforme militare (vezi fotografia). Proiectul VW i-a supus la îndoctrinare, colectare de date biometrice, asimilare și supraveghere. Pista de testare SAIC-VW din regiunea uigură Turpan a fost construită de Biroul al patrulea al China Railway Engineering Corporation (CREC) în perioada 2015-2019. Construcția pistei a avut loc sub supravegherea așa-numitului proiect Xinjiang Test Track, o entitate comună a SAIC-VW și CREC. Această entitate nu numai că a angajat muncitori uiguri transferați prin așa-numitele proiecte de „reducere a sărăciei”, dar a participat activ la echipele guvernamentale de lucru care monitorizează familiile uigure, la organizarea și găzduirea activităților de asimilare pentru „unitate etnică”, îndemnând copiii uiguri să studieze cu sârguință limba chineză și în facilitarea transferului surplusului de muncitori uiguri la locurile de muncă organizate de stat. Rapoartele CREC și Xinjiang Test Track Project (XTTP) afirmă în mod deschis că Xinjiang Test Track Project a angajat muncitori excedentari uiguri transferați în timpul vârfului internărilor în masă din 2017 și 2018. Site-urile media chineze care fac referire la CREC au publicat fotografii care arată muncitori uiguri angajați de proiect în uniformele lor militare pe care apar florile roșii caracteristice care sunt o trăsătură tipică a celor mai coercitive transferuri de muncă (statul folosește conscripția militară pentru a stimula disciplina și supunerea lucrătorilor uiguri transferați). Legenda fotografiei spune: „Proiectul SAIC Volkswagen și CREC Biroul 4, Xinjiang Test Track Project recrutează împreună lucrători uiguri și alți lucrători din minoritățile etnice pentru a lucra în proiect”. Un raport XTTP din septembrie 2018 subliniază modul în care proiectul a angajat muncitori uiguri din Hotan și sudul Xinjiang începând cu 2017.   

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite