Idei de afaceri în franciză: cum să vă deschideţi cofetărie sau magazin alimentar cu bani puţini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cofetăriile Armand caută să se extindă în provincie fără să perceapă taxă de franciză FOTO: Guliver/ Getty Images
Cofetăriile Armand caută să se extindă în provincie fără să perceapă taxă de franciză FOTO: Guliver/ Getty Images

Francizele cu costuri zero reprezintă cea mai rapidă cale spre lansarea primei afaceri. Astfel, economisiţi resursele de timp şi bani necesare construirii unui brand de cofetării, magazin alimentar sau chiar broker de credite şi asigurări, scrie Adevărul Financiar.

În afacerile cu francize din România pentru a prelua un brand făcut notoriu de altcineva trebuie să plăteşti un cost de închiriere a brandului. Acesta e se adaugă investiţiei de început şi eventualei redevenţe lunare care îi revine fondatorului. Costul se traduce, de cele mai multe ori, printr-un procent din vânzările lunare, sumă care ajunge de regulă în bugetul de marketing al brandului.

Dintre cele peste 300 de business-uri care operează francize în România, majoritatea funcţionează după aceleaşi regului descrise mai sus. Dar sunt şi excepţii. Există câteva afaceri care oferă franciza pe gratis, francizatul (în limbaj de specialitate, cel care preia o franciză se numeşe francizat, iar cel care o acordă este francizor) urmând să acopere doar investiţia iniţială şi capitalul de lucru. Altfel spus, puteţi prelua o afacere la cheie, deci un brand cunoscut, precum şi know-how-ul afacerii, fără costurile unui start-up tipic, care are nevoie de marketing, branding şi o bună poziţionare în piaţă.

Citiţi mai multe despre afaceri în franciză pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite