„Gramaj mai mic, la preţ la fel de mare”. Guvernul cere autorităţilor să intervină

0
Publicat:

Fenomenul shrinkflației, care presupune produse cu gramaj mai mic vândute la același preț mare ca înainte, a luat amploare de ceva timp și în România, lucru remarcat și de autorități.

Produse pe rafturile unui supermarket
Comercianții vând produse cu gramaj mai mic, fără să scadă și prețul

„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire „camuflată” si nejustificata economic sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a spus joi premierul Marcel Ciolacu.

Potrivit unui studiu, 93% dintre români au observat fenomen și în țara noastră. Românii au observat de, ceva timp, scăderea gramajelor mai multor produse. Prețul însă rămâne la fel sau e chiar crește.

În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”.

Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul "shrinkflation" (shrink - micşorare şi inflation - inflaţie), a anunţat Ministerul de Finanţe, transmite Reuters.

Inițiativa franceză ar putea fi translatată la nivel european și transformată într-o Directivă, după cum a propus recent ministrul francez al afacerilor, turismului și consumatorilor. 

Încă din luna ianuarie  Guvernul ungar a anunțat că le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse.

Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite