„Gramaj mai mic, la preţ la fel de mare”. Guvernul cere autorităţilor să intervină
0Fenomenul shrinkflației, care presupune produse cu gramaj mai mic vândute la același preț mare ca înainte, a luat amploare de ceva timp și în România, lucru remarcat și de autorități.
„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire „camuflată” si nejustificata economic sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a spus joi premierul Marcel Ciolacu.
Potrivit unui studiu, 93% dintre români au observat fenomen și în țara noastră. Românii au observat de, ceva timp, scăderea gramajelor mai multor produse. Prețul însă rămâne la fel sau e chiar crește.
În ultima perioadă tot mai multe state europene au incriminat fenomenul „shrinkflation”.
Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul "shrinkflation" (shrink - micşorare şi inflation - inflaţie), a anunţat Ministerul de Finanţe, transmite Reuters.
Inițiativa franceză ar putea fi translatată la nivel european și transformată într-o Directivă, după cum a propus recent ministrul francez al afacerilor, turismului și consumatorilor.
Încă din luna ianuarie Guvernul ungar a anunțat că le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse.
Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters.