Goana după concediul în străinătate şi curiozitatea de a testa criptomonedele au adus rezultate record Revolut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Revolut Stays vacante calatorii

Potrivit datelor comunicate de aplicaţia financiară, luna iulie 2022 a fost cea mai bună lună pentru Revolut în România, în termeni de creştere a bazei de clienţi, din august 2019 până în prezent şi a doua cea mai bună lună, din cei patru ani de prezenţă pe piaţa locală.

Comparativ cu iulie 2021, Revolut a înregistrat de 4 ori mai mulţi clienţi noi şi faţă de iulie 2020, de 5 ori mai mulţi. În prima lună de funcţionare ca bancă digitală, baza de clienţi a super-aplicaţiei financiare a crescut cu aproape 7%, ca urmare a noilor utilizatori înrolaţi în aplicaţie. 

Ce a contribuit la această creştere? Potrivit purtătorului de cuvânt al Revolut, au fost trei motive: 

1. Revenirea consumatorilor la un stil de viaţă alert şi bazat pe mobilitate internă şi internaţională, în plină perioadă de vacanţe. Dintr-un studiu realizat de Reveal Marketing* în iunie 2022, înainte de a începe sezonul vacanţelor, s-a văzut că 26% din respondenţi şi, respectiv, 33% din utilizatorii de aplicaţii financiare îşi făceau planuri de vacanţă în străinătate. Cel puţin 6 respondenţi din 10 intenţionau să petreacă măcar 6 zile în concediul de vară, în timp ce persoanele interesate de fintech au exprimat dorinţa de a avea un concediu mai lung, de cel puţin 9 zile (33%). În special atunci când călătoresc sau sunt în vacanţă, consumatorii vor să aibă la îndemână bani, pe cât posibil în format electronic, nu cash, şi servicii care să le ofere mai multă linişte, mai mult confort. Pentru mulţi utilizatori, Revolut tocmai asta face, aduce împreună tehnologia şi banii de care consumatorii au nevoie pentru a-şi folosi timpul liber aşa cum îşi doresc - pentru călătorii şi experienţe noi. Au acces instantaneu şi transparent la banii lor, indiferent unde s-ar afla în vacanţă, dar şi la funcţii care le permit să ţină cheltuielile sub control, ca să nu îşi depăşească bugetul alocat vacanţei. De asemenea, apreciază servicii auxiliare precum asigurările de călătorie cu diverse tipuri de acoperire, serviciul de tipul smart delay, franşiza pentru închirierile auto, iar acestea sunt câteva dintre funcţionalităţile la care clienţii aplicaţiei apelează frecvent. 

2. Rata de penetrare ridicată şi dispersia echilibrată în toate segmentele de vârstă constituie al doilea argument. Revolut pare să fi devenit un ”love brand” pentru utilizatorii români şi ultimii doi ani au contribuit la creşterea încrederii în aplicaţia financiară. Este aplicaţia financiară #1 pe piaţa locală şi cea mai folosită soluţie fintech din România, atât pentru deţinătorii de telefoane smart IoS, cât şi pentru cei care folosesc sisteme Android. 78%* dintre utilizatorii români de aplicaţii financiare sau fintech se declară clienţi Revolut. Aplicaţia şi-a diversificat foarte mult funcţionalităţile şi acum acoperă mai multe nevoi legate de bani, plăţi, transferuri interne şi internaţionale, inclusiv pentru anumite segmente de clientelă care nu au fost suficient de bancarizate, din diverse motive - obstacole economice, geografice, culturale, de încredere în serviciile tradiţionale bancare - dar care au avut şi au un acces bun la tehnologie (smartphones) şi la internet. Mai mult, în această lună Revolut a devenit şi în România o instituţie bancară digitală 100%, aşa cum este şi în alte 29 de pieţe din Spaţiul Economic European, ceea ce a ajutat la amplificarea percepţiei de instituţie solidă, responsabilă, de încredere, mai ales printre utilizatorii din generaţiile obişnuite cu instrumentele financiar-bancare clasice.  

3.  Integrarea în aplicaţie a unor noi metode de a învăţa, testa şi descoperi instrumente financiare inovatoare, inclusiv pentru criptomonede. De exemplu, programul de cursuri despre criptomonede şi tehnologia blockchain lansat la jumătatea lunii iulie, sub titlul Learn & Earn, a fost o mare atracţie pentru utilizatorii din Generaţia Z, dar şi pentru generaţia părinţilor lor: numărul utilizatorilor de criptomonede a crescut cu 78% pentru categoria 18-24 ani şi cu 57% pentru cei din categoria 45-54 de ani, în iulie 2022 faţă de iulie 2021. România a avut cel mai mare număr de utilizatori care au urmat aceste cursuri, reprezentând mai bine de 1/3 din totalul participanţilor din aplicaţie. Din acelaşi studiu Reveal, am văzut că tinerii sunt foarte interesaţi să încerce noi modalităţi de investiţii, cum ar fi investiţiile pe bursă şi în cripto. În cazul tinerilor români de 18-24 de ani, investiţia în criptomonede (28%) sau în bursă (17%) este o perspectivă din ce în ce mai atractivă faţă de eşantionul total (16% şi, respectiv, 12%). 

Totuşi, ca parte a obiectivului de a transforma Revolut în cel mai sigur loc pentru a tranzacţiona, utiliza şi învăţa despre cripto, aplicaţia le comunică în mod regulat clienţilor că tokenurile cripto sunt active volatile şi preţurile se pot schimba rapid. Revolut îşi încurajează clienţii să de documenteze despre diferitele criptomonede şi riscurile şi oportunităţile aduse de acestea, înainte de a cumpăra sau de a vinde. Clienţii ar trebui să se informeze din surse independente şi să înveţe diferenţele dintre tokenuri, precum şi să ia în considerare circumstanţele lor personale atunci când cumpără sau vând cripto. Criptomonedele sunt nereglementate. Fondurile nu sunt protejate şi preţul lor este extrem de volatil. Câştigurile pot fi impozitate.

În iulie, Revolut a anunţat că a depăşit pragul de 2 milioane de clienţi în România, care este a doua piaţă a super-aplicaţiei financiare britanice, cu peste 20 de milioane de clienţi la nivel mondial şi 7 ani de existenţă în digital banking. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite