Glasul roţilor de tren, un şlagăr mai la modă în Uniunea Europeană decât în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Condiţiile din trenurile româneşti nu atrag călătorii
Condiţiile din trenurile româneşti nu atrag călătorii

Transportul feroviar de călători în cele 28 de ţări membre ale Uniunii Europene a crescut cu 6,4 miliarde de kilometri per pasager între anii 2013 şi 2014 (1,5%) a comunicat joi Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene.

La nivelul statelor membre evoluţia transportului de călători pe calea ferată a avut evoluţii divergente. România s-a clasat pe locul secund în rândul celor 28 de state membre din punct de vedere al creşterii. Astfel, după Estonia unde majorarea a fost de 27%, România a consemnat o majorare de 14,2% iar Irlanda de 8,1%.

La polul opus, cu cele mai mari scăderi ale acestui indicator, numărul de kilometri parcurşi pe clător cu trenul s-au înregistrat Letonia (-10,6%), urmată de Slovenia (-9%) şi Bulgaria (-6,8%). Marea Britanie a înregistrat al cincilea consecutiv de creştere a călătorilor pe calea ferată.
 
Dintre ţările care nu fac parte din UE, creşteri consistente ale pasagerilor care au ales trenul ca mijloc de trenul s-au consemnat în Norvegia  (+5,9%), şi Turcia  (+16,6%).

Din punct de vedere al destinaţiilor, naţionale sau internaţionale, peste 90% din totalul transportului de călători pe calea ferată a fost reprezentată de cursele interne. Excepţie face Luxembrugul unde 28% din traficul total este deţinut de cursele intrenaţionale.

În România, performanţa pozitivă vine în contextul în care cea mai mare companie de profil din ţară CFR Călători a reuşit să-şi crescă numărul de pasegeri pentru prima oară după venirea crizei, ajungând la 56,1 milioane de călătorii, un plus de aproape 16% faţă de anul 2013.
 
Dacă în 2008 compania de stat românească transporta peste 75 de milioane de călători, numărul acestora a scăzut la sub 50 de milioane în fiecare din anii 2012 şi 2013, reuşind să revină peste acest prag de abia în 2014.

Anul trecut, compania de stat a comunicat că îmbunătăţirea rezultatelor au fost posibile prin adoptarea unei politici mai agresive de marketing.

infografie cale ferata_dana donciu
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite