Feroviarii cer Guvernului să susţină investiţiile în căile ferate, astfel încât viteza trenurilor să crească

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Din cauza stării precare a infrastructurii, trenurile merg prea încet
Din cauza stării precare a infrastructurii, trenurile merg prea încet

În deschiderea expo-conferinţei InfraTrans, desfăşurată în arealul Salonului Oficial al Palatului Gării de Nord, reprezentanţii industriei feroviare au arătat că guvernele de până acum n-au susţinut investiţiile în calea ferată şi au cerut autorităţilor să se mobilizeze pentru atragerea de bani europeni destinaţi acestui sector.

InfraTrans 2015 este un eveniment specializat în industria feroviară care promovează în acest an cele mai noi produse şi tehnologii în domeniu.

În cadrul dezbaterilor, specialiştii feroviari analizează perspectiva dezvoltării infrastructurii şi a transportului feroviar în contextul alinierii la directivele europene, şi Master Planul General de Transport din România.

„Viteza trebuie să crească“

Cel mai important apel al feroviarilor către autorităţi este să susţină investiţiile în căile ferate, astfel încât viteza trenurilor să crească.

„Este bine că avem un Master Plan şi pentru transporturile feroviare, dar până la urmă viteza trenurilor este importantă. Viteza trebuie să crească, nu să scadă, pentru că, altfel, afacerile transportatorilor şi ale clienţilor acestora pot fi afectate la modul cel mai nefericit“, a spus un vorbitor.

Participanţii la simpozionul InfraTrans au mnai arătat că banii europeni puşi la dispoziţie de UE sunt esenţiali pentru sectorul feroviar şi că autorităţile ar trebui să se mobilizeze pentru a-i atrage într-o măsură mult mai mare decât până acum.

În perioada 10-11 iunie 2015, Gara de Nord din Bucureşti este gazda celei de a VIII-a ediţii a expoziţiei internaţionale InfraTrans 2015. Evenimentul reuneşte anul acesta peste 20 de companii din ţară şi din străinătate, fiind organizat sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor şi cu sprijinul companiilor feroviare.

Ce prevede Master Planul pentru sectorul feroviar

Proiectele pentru sectorul feroviar, prevăzute în Master Planul General de Transport (MPGT), se axează în principal pe modernizarea şi dezvoltarea reţelei actuale pentru viteze de 160 km/h, aşa cum se întâmplă în prezent pe Coridorul IV (mai exact, pe tronsonul Bucureşti-Constanţa).

Multe din proiecte sunt pe magistrale circulate, iar MPGT-ul a identificat cel puţin şapte proiecte care se pot califica la investiţii de dezvoltare, alte trei fiind puse pe o listă separată din cauza unui scor mai scăzut.

În total, planul autorităţilor vizează modernizarea a nu mai puţin de 2.948 de kilometri de cale ferată, dar a existat şi o discuţie privind renunţarea la o bună parte a reţelei de cale ferată (peste 40% din tolat) care nu poate fi întreţinută corespunzător şi care este neprofitabilă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite