Când se va rezolva problema facturilor de la Hidroelectrica: Anunțul ministrului Energiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În pandemie, o bună parte dintre români și-au transferat abonamentele la Hidroelectrica, datorită prețurilor mici pe care această companie le practica pe piața energiei, însă nu au anticipat că facturile vor veni cu mari întârzieri.

Baraj al Hidroelectrica
Hidroelectrica emite facturile de energie cu mari întârzieri către consumatorii finali

Situația persistă și acum, după ce pandemia a dispărut, ministrul Energiei, Sebastian Burduja explicând că producătorul de energie hidro a preluat abonații în plină criză, nefiind însă pregătită și din punct de vedere al sistemelor de facturare.

"Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit, în vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem.

Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.

De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că în decurs de un an să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România nu e un proces simplu.

Acolo există o nouă conducere acum la Hidroelectrica (...) şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.

Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non-casnici să aibă lucrurile în bună regulă", a afirmat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Oficialul a explicat şi motivul pentru care în criza energetică au fost înregistrate facturi greşite.

"În criza energetică au fost facturi greşite, cu zerouri în plus, tocmai pentru că atunci guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată.

Furnizorii au nevoie de 3-4 luni de câte ori se schimbă această schemă de plafonare-compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schema aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste dereglări pe lanţ", a declarat ministrul Energiei, potrivit news.ro.

Întârzierile în emiterea facturilor Hidroelectrica au început să apară anul trecut, mai ales în toamnă. Mulți clienți au primit în octombrie facturi pentru consumul din iunie, apoi au așteptat până la finele lui februarie sau chiar până la începutul lui martie pentru facturile pentru luna iulie. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către companie a unui nou soft de gestiune a clienților. Iar în toamna anului trecut au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, a lansat luni 2 octombrie aplicația de mobil pentru cei 500 de mii clienți ai săi. Aplicația se numește iHidro, și era disponibilă în atât în App Store, cât și în Google Play.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite