Articol publicitar

European Food Group: Investiţii de 10 milioane EUR în reducerea amprentei de CO2 şi extinderea procesului de tehnologizare

0
0
adv

Anul 2020 a fost cel puţin un an provocator şi cel mai probabil va trece mult timp până vom înţelege pe deplin impactul complet al pandemiei de COVID-19.

Dar istoria unor astfel de evenimente ne arată că, deşi uneori economia mondială traversează perioade mai puţin prospere, mediul de afaceri găseşte modalităţi de a se adapta sau chiar de a câştiga anumite avantaje. Globalizarea, noile tehnologii şi nevoia ridicată de transparenţă în business, au arătat că schimbarea este adevărata constantă în afaceri. Adaptabilitatea devine astfel noul avantaj competitiv.

În România, un astfel de exemplu este cel al European Food Group, având drept unul din principalii acţionari pe dl. Ioan Micula, care, deşi nu şi-a redus activitatea în 2020 şi nici nu a suferit modificări majore la nivel de business, a fost nevoită să îşi adapteze modul de lucru impus de restricţiile generate de pandemie. Mai mult decât atât, numărul angajaţilor săi a rămas relativ constant.

Pandemia a creat cadrul perfect pentru dezvoltarea unor noi tehnologii, iar multe dintre companii au îmbrăţişat procesul de digitalizare sau de extindere a proceselor de tehnologizare într-un ritm mai accelerat decât şi-ar fi imaginat. Acum este clar pentru oricine că integrarea tehnologiei în afaceri înseamnă o necesitate, atât din perspectiva responsabilităţii faţă de mediu, cât şi pentru asigurarea unei marje mai mari de rezistenţă la diverse provocări. Prin eforturi susţinute, European Food Group a ţinut pasul cu această tendinţă. Pe parcursul anului 2020, compania a făcut investiţii tehnologice semnificative pentru creşterea nivelului de automatizare a fluxului de producţie. Mai exact, noile tehnologii implementate au adus viteză, acurateţe şi productivitate operaţiunilor de manipulare a materialelor prin reducerea substanţială a riscului de deteriorare, conferind un impact real şi durabil asupra producţiei generale. În industria alimentară, aceste tehnologii contribuie la evitarea contaminării, mai ales în contextul actual. Un alt beneficiu al acestor tehnologii constă în efectuarea unor munci şi în condiţii, de regulă, nefavorabile pentru oameni, cum ar fi temperaturile foarte mici sau foarte ridicate.

Utilizarea tehnologiei vine de obicei la pachet şi cu un beneficiu mai puţin vizibil, în sensul reorientării către surse de energie regenerabilă sau cu amprentă neutră asupra mediului. Reducerea de CO2 a devenit astfel o prioritate pentru European Food Group, care pe lângă investiţiile tehnologice a alocat 10 milioane de euro pentru reînnoirea a 70% din flota de transport şi distribuţie, si anume cu 100 de autovehicule/autocamioane Volvo, cu standard Euro 6, categoria D, având nivelul cel mai scăzut de poluare disponibil în prezent, precum şi înlocuirea a peste 80% din utilajele logistice cu unele pe sistem electric, îmbunătăţind totodată şi condiţiile de muncă.

Depăşirea provocărilor din această perioadă a însemnat pentru European Food Group o reorganizare a modului de desfăşurare a activităţii de către angajaţi, pentru a reduce la minimum posibilitatea de îmbolnăvire, precum şi evitarea unor blocaje care să perturbe fluxul comercial. În acest sens, s-a aplicat un program de lucru alternativ, cu limitarea numărului de persoane aflate în acelaşi timp în aceeaşi locaţie. Compania a suportat costurile suplimentare de transport ale angajaţilor cu mijloace de transport individuale şi a asigurat testarea COVID la cerere. Pentru personalul neimplicat în mod direct în procesul de producţie s-a implementat pe o perioadă mai lungă de timp modelul de tele-working, prin asigurarea de echipamente informatice necesare. Prioritizarea unui mediu sigur pentru angajaţii săi este o responsabilitate pe care compania şi-a asumat-o de la începutul activităţii sale, iar acest lucru se vede prin faptul că peste 50% dintre angajaţi au o vechime de peste 10 ani.

Cu toate aceste dezvoltări şi adaptări la ”noua realitate” European Food Group a reuşit să îşi păstreze volumele de produse constante şi a încheiat anul precedent fără nicio datorie la bugetele de stat. Mai mult, a înregistrat o uşoară creştere a exporturilor, corelată cu creşterea aprecierii produselor de către consumatori. În acest sens, programul guvernamental pentru fonduri structurale ar putea constitui o oportunitate de face investiţii noi pe termen lung, iar astfel de proiecte sunt momentan pe masa de analiză.

Potrivit reprezentanţilor Grupului, sectorul privat şi cel public ar trebui să colaboreze pentru a asigura dezvoltarea şi rezilienţa noului mediu de afaceri. „Din acest punct de vedere, ne-am asumat încă de la începutul activităţii noastre responsabilitatea de a investi constant pe piaţa din România. De exemplu, anul trecut, plăţile pe care le-am efectuat către bugetul de stat central şi local, impozite şi taxe, au înregistrat o valoare de peste 110 milioane de euro.”, au declarat aceştia.

Pandemia de COVID-19 a perturbat consumul global, forţându-i pe oameni să adopte obiceiuri noi, la fel cum s-a întâmplat şi pentru mediul de afaceri. Este încă neclar în ce măsură schimbările de acum se vor menţine, însă un aspect este evident: că există o orientare clară a pieţei către comercializarea online. De aceea, companiile European Food Group incearcă să identifice cele mai adecvate metode pentru dezvoltarea comercializării produselor şi în mediul online (www.shopius.ro) , pentru a fi la curent cu noile trenduri de consum şi pentru a susţine în continuare modelul autohton de creştere economică.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri