Drumul Expres Craiova - Piteşti: Care este stadiul lucrărilor pe primul lot al tronsonului Balş-Slatina şi când ar putea fi dat în circulaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook API
Foto: Facebook API

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, vineri, noi imagini de pe şantierul Drumului Expres Craiova - Piteşti, Tronson 2, lot 1.

Potrivit sursei citate, antreprenorul a solicitat începerea procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor.

„Acest lot va avea rol de variantă ocolitoare a Balşului. După deschiderea circulaţiei rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel: pe relaţia Craiova-Piteşti, accesul se face din DN 65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balş; pe relaţia Piteşti-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65, spre localitatea Piatra Olt.”, transmit reprezentanţii CNAIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat joi că va merge la începutul săptămânii viitoare pe şantier să vadă cum merg lucrările la drumul expres Craiova - Piteşti.

„Primul lot al Drumului Expres Craiova-Piteşti (18,5 km) va fi dat în scurt timp în circulaţie! Luni voi merge pe acest şantier! Antreprenorul lotului 1 al Tronsonului 2 a solicitat începerea procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor.”, a transmis sursa citată.

În urmă cu câteva zile, Asociaşia Pro Infrastructură anunţa că lucrările la Tronsonul 2 al Drumului Expres DEx12 Craiova - Piteşti sunt în stadiu destul de avansat, iar teoretic deschiderea traficului ar putea avea loc pe 1 mai.

„Circulăm pe DEx12 Balş-Slatina de 1 mai? Aceasta este întrebarea. (…) Constructorul, UMB, a avansat bine în sezonul rece, aşa cum ne-a obişnuit şi, din cele trei puncte critice majore, două sunt ca şi rezolvate: podul peste Olteţ şi culeea de est a podului peste Olt şi Balta Milcov.

Însă zona subtraversărilor de la Găneasa este cea care ne dă emoţii. Încă nu avem informaţii clare dacă, tehnic şi birocratic, execuţia celui de-al doilea pod feroviar peste DEx12 se poate face sub trafic.

Dacă da, atunci avem toate şansele să circulăm de 1 mai, evitând complet cele două oraşe în care şoferii pierd chiar şi 90 de minute. Dacă nu, tranzitarea zonei va da în continuare dureri de cap. Şi mai grav este că, dacă podul feroviar nu se poate construi sub trafic, inaugurarea se poate amâna cu multe luni, posibil chiar spre finalul verii!

Secţiunea Balş-Slatina este parte din Drumul Expres Craiova-Piteşti şi are două contracte, ambele semnate cu UMB în 03.12.2018, cu 12 luni de proiectare şi 24 de execuţie. Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 şi termenul de finalizare a fost extins, în mod corect, până în această primăvară.”, au transmis reprezentanţii API pe Facebook.

Tronsonul 2: Balş - Slatina

Lungime: 39,85 km

Tronsonul 2 este la rândul său împărţit în două loturi: Balş-Piatra Olt de 18,5 km şi Piatra Olt-Slatina de 21,35 km

Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct (România)

Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)

Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în 2019) - 12 luni proiectare - 24 luni execuţie

Termen de finalizare: Q2 2022

Specificaţii tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Platforma: 22,00 metri

Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri

Spaţiu median: 3,00 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite