Daihatsu oprește producția de autovehicule din cauza unui scandal de siguranță

0
Publicat:

Producătorul auto Daihatsu, deținut de Toyota, și-a închis toate cele patru uzine până la sfârșitul lunii ianuarie, după ce a recunoscut că a falsificat testele de siguranță.

foto producție auto
Daihatsu oprește producția de autovehicule din cauza unui scandal de siguranță

Daihatsu a recunoscut că a manipulat testele de siguranță pentru 64 de mărci timp de trei decenii. Sediul său din Osaka, Japonia, a fost ultimul care a fost închis, la 25 decembrie, transmite BBC.

Scandalul pune în pericol 9.000 de lucrători din această țară și ar putea afecta reputația gigantului auto mondial Toyota. Dintre cele 64 de modele implicate în scandal, 24 sunt vândute cu marca Toyota.

Închiderea uzinei din Osaka urmează închiderii liniilor sale de producție din prefecturile Oita, Shiga și Kyoto. Daihatsu a declarat miercuri că a oprit livrările tuturor vehiculelor sale după ultima sa recunoaștere, care a urmat unei investigații a Ministerului Transporturilor.

Se pare că rezultatele testelor au fost falsificate din cauza presiunilor pentru a continua producția.

Compania a declarat că va colabora cu principalii săi furnizori pentru a aborda consecințele scandalului, adăugând că ar putea, de asemenea, să îi ajute pe subcontractorii săi mai mici care nu primesc compensații să acceseze fonduri de sprijin din partea ministerului japonez al transporturilor. 

De asemenea, a precizat că, în perioada în care fabricile nu vor funcționa, va compensa 423 de furnizori interni cu care are relații comerciale directe.

Înființată în 1907, Daihatsu vinde aproximativ 1,1 milioane de mașini pe an, care reprezintă aproximativ 10% din cele 10 milioane de vehicule vândute de Toyota pe an.

Acest lucru a început în aprilie, când problema a fost legată de falsificarea testelor de coliziune”, a declarat analistul din industria auto David Bailey pentru BBC World Service.

Apoi, o comisie independentă a Toyota a descoperit mai multe probleme, inclusiv airbaguri și teste de viteză. Nu există nicio sugestie în acest moment că produsele efective nu erau sigure, dar ceea ce pare să se fi întâmplat este că au testat o mașină cu componente și apoi au vândut o mașină cu componente diferite, așa că asta a devenit o problemă majoră”, mai spune el.

Reputația Toyota a fost afectată în 2009 de o rechemare în service din cauza unei defecțiuni la unele covorașe și pedale de accelerație, iar în 2012 a rechemat în service peste șapte milioane de vehicule din întreaga lume, inclusiv unele modele Yaris, Corolla și Camry, din cauza unor întrerupătoare de geamuri defecte.

Rechemările au dus la o Toyota „fundamental schimbată”, spune dl Bailey.

„A încetat să mai crească atât de repede, s-a concentrat din nou pe calitate, a adus persoane din afară pentru a verifica cu adevărat calitatea - totuși, acest lucru nu pare să se fi aplicat filialei sale Daihatsu”, a spus el.

Mulți analiști sugerează că presiunea de a crește a afectat mulți producători de automobile, citând exemplul Volkswagen, ale cărui vehicule diesel au fost descoperite că emit mai multe emisii decât cele anunțate. În 2015, SUA au declarat că Volkswagen a încălcat Legea privind protecția mediului. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite