Criza globală de cipuri continuă: Aprovizionarea rămâne dificilă până la finalul lui 2023

0
0

Şeful producătorului auto Stellantis, Carlos Tavares, se aşteaptă ca aprovizionarea cu semiconductori să rămână dificilă până la sfârşitul anului viitor, relatează Reuters.

Criza globală de cipuri se prelungeşte, Foto: Shutterstock
Criza globală de cipuri se prelungeşte, Foto: Shutterstock

,,Situaţia va rămâne foarte complicată până la sfârşitul anului 2023, apoi se va relaxa puţin”, a spus Tavares, adăugând că ,,producătorii de semiconductori au interes să facă din nou afaceri cu noi, mai ales că preţurile cresc”.

În ultimii câţiva ani, penuria de cipuri semiconductoare, cauzată, printre alţi factori, de impactul pandemiei de Covid-19, a forţat producătorii auto mondiali să renunţe la planurile de producţie pentru milioane de maşini.

Deficitul de semiconductori se diminuează, dar cu un cost nou şi permanent pentru companiile auto. În Franţa, deficitul continuă să afecteze vânzările producătorilor, arată News.ro.

În timp ce înmatriculările de maşini noi din Franţa au crescut cu 5% luna trecută, conform cifrelor din industrie publicate sâmbătă, acestea au rămas în scădere cu aproape 12% de la începutul anului.

La mijlocul lunii trecute, Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a transmis că nu se mai aşteaptă la încheierea deficitului de cipuri în 2023, şi se pregăteşte de „noua normalitate" a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.

Sunt în grafic investiţiile pentru noile capacităţi, dar va fi probabil un deficit structural de semiconductori şi în 2023", a declarat şeful achiziţiilor, Murat Aksel, adăugând că: „este o problemă structurală care nu poate fi rezolvată atât de rapid", informa Reuters.

Oficialul VW menţiona că, pe de altă parte, livrările de cablaje, care s-au confruntat cu dificultăţi după invadarea Ucrainei, nu mai reprezintă o problemă, şi sunt din nou la un nivel stabil.

Aksel a mai avertizat că „ceea ce am văzut în ultimii doi ani în lanţurile de aprovizionare este noua normalitate", iar Volkswagen analizează cu atenţie evoluţiile pentru a reveni lipsa componentelor.

Soluţii pentru criza globală de cipuri

Săptămâna trecută, un ministru din Taiwan a transmis că o serie de companii taiwaneze producătoare de cipuri poartă discuţii cu ţările europene cu privire la posibile investiţii în regiune, relatează Reuters.

Uniunea Europeană curtează Taiwanul, un mare producător mondial de semiconductori, în calitate de partener cu o viziune similară cu care ar dori să lucreze în cadrul strategiei europene privind cipurile, dezvăluită în luna februarie.

TSMC, cel mai mare producător mondial de cipuri pe bază de contract şi cea mai valoroasă companie listată din Asia, a dezvăluit anul trecut că este în discuţii preliminare cu privire la o posibilă expansiune în Germania însă între timp se pare că nu au fost făcute progrese semnificative.

,,Din câte ştiu, Comisia Europeană şi statele membre discută cu unele din companiile noastre, care sunt decizii pur comerciale pe care companiile le vor lua", a spus adjunctul ministrului taiwanez al Economiei, Chen Chern-chyi, răspunzând la o întrebare a jurnaliştilor cu privire la posibile investiţii ale producătorilor de cipuri din Taiwan în Europa.

,,Din punctul de vedere al guvernului, suntem încântaţi să vedem cum companiile noastre se extind la nivel global, împreună cu aliaţii noştri democratici, atâta timp cât împărtăşim aceleaşi valori şi vrem să punem la punct parteneriate de încredere", a adăugat Chen Chern-chyi, care este responsabil de relaţiile economice cu Europa.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite