Coridorul IV feroviar: Alstom va contesta o licitaţie, constatând „grave erori de procedură“ comise de CFR SA

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar sunt alocate câteva miliarde de euro
Pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar sunt alocate câteva miliarde de euro

Pe 18 şi 19 mai au fost termenele de depunere a ofertelor la licitaţiile de circa două miliarde de euro pentru lucrările de modernizare a Coridorului IV feroviar, de la km 614 (aproape de Arad) şi până la Simeria (cca 140 km). Alstom – unul dintre ofertanţi – a constatat „grave erori de procedură“, astfel că va contesta o licitaţie la care a fost împiedicată să participe.

Licitaţiile au fost demarate încă de anul trecut, dar au fost ba suspendate, ba anulate din cauza unor erori în documentaţia de atribuire. După un an pierdut şi amânări peste amânări, problemele nu par a se fi terminat.

Alstom, una dintre companiile interesate de licitaţie, a precizat pentru HotNews.ro că i s-a respins oficial oferta, "sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de către CFR".

Conform informaţiilor disponibile în acest moment pe portalul electornic de achiziţii publice, pentru tronsonul 2 km 614 - Gurasada, subtronsonul 2c Cap Y Iteu - Gurasada au fost depuse oferte din partea următoarelor asocieri sau consorţii: Asocierea RailWorks: Alstom + Aktor + Arcada, Asocierea Strabag + Thales + EZ, Impresa Pizzarotti, FCC Astaldi, COMSA + Azvi + Corsan Corviam + Isolux.

În informaţiile din sistemul electroinic de achiziţii publice (SEAP) nu sunt precizate şi valorile ofertelor depuse.

Pentru tronsonul 3 km Gurasada - Simeria, au fost depuse oferte din partea următoarelor asocieri sau consorţii: Strabag + Thales + EZ, Impresa Pizzarotti, FCC Astaldi, Comsa + Azvi + Corsan Corviam + Isolux.

Pentru subtronsoanele 2a: Km 614 - Cap Y Bârzava şi 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu nu apar încă în SEAP informaţiile legate de ofertanţi.

Pretextul refuzului

Alstom a comunicat, pentru HotNews.ro: "Consorţiului condus de Alstom i s-a respins oficial oferta, sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de către CFR".

Deşi licitaţia este lansată încă de anul trecut şi a fost suspendată de mai multe ori până acum, problemele nu s-au finalizat.

Alstom a mai precizat că oferta consorţiului din care face parte a fost respsinsă, acuzând că CFR a decis să-i respingă oferta după ce ar fi modificat netransparent locaţia de depunere a ofertelor.

"Compania Alstom a constatat cu surprindere grave erori de procedura, respectiv modificări discreţionare ale documentaţiei de atribuire, care au culminat cu refuzul de a-i fi primită documentaţia de ofertă.
Consorţiului condus de Alstom i s-a respins oficial oferta, sub pretext că această ar fi fost întârziată, deşi locaţia de depunere a acesteia a fost discreţionar şi netransparent modificată de către CFR", au transmis pentru HotNews.ro reprezentanţii biroului de presă Alstom.

Urmează contestaţii

"După analiza acestei situaţii şi în conformitate cu politica internă a companiei, Alstom ia în considerare depunerea de contestaţii, precum şi demararea tuturor investigaţiilor legale necesare remedierii neregulilor sesizate în legătură cu organizarea acestei proceduri", mai transmite compania.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite