Comerţul online ia amploare în România. ANPC: Este necesară o supervizare atentă a produselor vântute la distanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Comerţul online necesită o supervizare atentă deoarece orice produs alimentar vândut la distanţă trebuie să îndeplinească aceleaşi cerinţe legale ca produsele vândute în magazine, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Claudiu Dolot.

„Comerţul online a luat o mare amploare în ţara noastră. În timp ce în trecut comerţul electronic pentru multe grupuri de consumatori era centrat pe bunuri de înaltă tehnologie, jucării sau cărţi, acum implică din ce în ce mai multe bunuri a căror disponibilitate este esenţială pentru o mare parte a populaţiei, inclusiv alimente, medicamente şi alte produse de strictă necesitate", a declarat Claudiu Dolot, la Conferinţa Meat & Milk "Sectoarele de carne şi lapte ale României, la startul unei noi istorii", potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Autorităţii.

Preşedintele ANPC a subliniat şi necesitatea alinierii instituţiilor la această evoluţie din zona online, deoarece este vorba despre o tendinţă a viitorului.

„Este necesară o supervizare atentă a comerţului online, deoarece orice produs alimentar vândut la distanţă trebuie să îndeplinească aceleaşi cerinţe legale ca produsele vândute în magazine, să conţină informaţiile obligatorii relevante, care trebuie să fie disponibile înainte de încheierea tranzacţiei produsului pe canale online", a explicat Claudiu Dolot.

Preşedintele ANPC, Claudiu Dolot, împreună cu Paul Anghel, director general al Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, au participat la Conferinţa Meat & Milk „Sectoarele de carne şi lapte ale Romaniei, la startul unei noi istorii".

Sursa citată mai menţionează că, în luna aprilie, la iniţiativa preşedintelui ANPC, s-a dat startul campaniei „Caravana de Prevenţie şi Consiliere".

ANPC precizează că îşi doreşte ca prin Caravanele de Prevenţie şi Consiliere să reuşească o apropiere de operatorii economici, astfel încât relaţia cu aceştia să nu fie una bazată pe sancţiuni.

„Dorim să punem accentul pe prevenţie şi consiliere a operatorilor economici, precum şi creşterea gradului de satisfacţie a consumatorului, prin aplicarea strategiilor coerente de informare şi de educare, dar şi realizarea unor ghiduri de bune practici", a subliniat Claudiu Dolot. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite