CNAIR: Gestionarea proiectelor de infrstructură dintre România şi Ungaria, un exemplu de bune practici
0Gestionarea proiectelor de infrastructură rutieră transfrontalieră dintre România şi Ungaria reprezintă un exemplu de bune practici încă din momentul deschiderii punctelor de trecere a frontierei Nădlac 2 şi Borş 2, afirmă directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Acesta a participat marţi la lucrările celei de a 22- a Reuniuni bilaterale a Grupului de lucru româno-ungar la nivel de experţi. Partea română a fost reprezentată la întâlnirea de la Oradea de experţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, CNAIR şi ai Consiliului Judeţean Oradea.
,,Am discutat despre implementarea acordurilor interguvernamentale semnate între România şi Ungaria pentru realizarea conexiunilor rutiere la frontiera comună. Printre cele mai importante subiecte tehnice s-au numărat: stadiul realizării autostrăzilor M49 şi M44, stadiul realizării drumurilor expres Satu Mare - Oar şi Arad - Oradea. În deschiderea reuniunii am reamintit că gestionarea proiectelor de infrastructură rutieră transfrontalieră dintre România şi Ungaria reprezintă un exemplu de bune practici încă din momentul deschiderii punctelor de trecere a frontierei Nădlac 2 şi Borş 2. Sunt sigur că această bună colaborare va contribui şi în viitor la deschiderea cu succes a noi puncte de trecere a frontierei româno-ungare, pe măsură ce infrastructura celor două ţări se va dezvolta", a scris Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.
Tot marţi, acesta a mai anunţat că lucările la Varianta Ocolitoare Sânmartin, judeţul Bihor, au început, proiectul fiind derulat în baza unui Protocol încheiat între Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Consiliul Judeţean Bihor la începutul lunii noiembrie 2021.
,,Până în luna decembrie a anului viitor, Asocierea româno-slovacă Erbaşu SA - Vahostav - Procons Group SRL - Drumuri Orăşeneşti trebuie să finalizeze lucrările care includ: trei poduri, două pasaje, un viaduct, un pasaj subteran pentru biciclete şi 11 podeţe", a precizat Pistol.
Varianta Ocolitoare Sânmartin va avea două benzi şi va fi prevăzută cu piste pentru biciclete.
Contractul pentru proiectare şi execuţie, cu o valoare de 148,940 milioane de lei, fără TVA, este finanţat prin POIM 2014-2020.