CNAIR: Banca Mondială este interesată să finanţeze proiecte rutiere cu materiale ecologice în România

0
Publicat:

Banca Mondială (BM)este interesată să finanţeze o serie de proiecte rutiere în România, în special montarea unor staţii de încărcare electrice şi cu hidrogen inclusiv pentru transportul rutier de marfă, a declarat marți Cristian Pistol, director general CNAIR.

Șantierul unei autostrăzi
BM s-a arătat interesată să finanțeze noi proiecte rutiere în România

"Banca Mondială este interesată să finanţeze o serie de proiecte rutiere în România şi să ofere asistenţa tehnică! Reprezentanţii acestui for financiar internaţional şi-au arătat deschiderea inclusiv pentru soluţii şi politici noi. În cadrul discuţiilor de la Washington am stabilit să organizăm o întâlnire bilaterală la Bucureşti pentru realizarea primelor demersuri necesare unei colaborări. Politicile şi strategiile pentru reducerea amprentei de carbon în procesul de construcţie a infrastructurii reprezintă un obiectiv important pentru Banca Mondială", a scris marţi Pistol pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, utilaje mai puţin poluante, materiale produse cât mai ecologic sau utilizarea unor materiale care pot fi reciclate sunt câteva dintre propunerile reprezentanţilor Băncii Mondiale.

De asemenea, pentru utilizatorii infrastructurii de transport, Banca Mondială este interesată sa finanţeze în special montarea unor staţii de încărcare electrice şi cu hidrogen inclusiv pentru transportul rutier de marfă.

Siguranţa rutieră reprezintă un alt punct de interes pentru Banca Mondială, alături de programele pentru îmbunătăţirea infrastructurii din România.

"Reabilitarea unor poduri rutiere sau construcţia unor poduri noi intră în aria de interes a finanţărilor acordate Romaniei de această instituţie financiară. Reprezentanţii Băncii Mondiale au mai dat asigurări că vor susţine implementarea unor proiecte de infrastructură rutieră prin parteneriat public-privat. Din partea Băncii Mondiale echipa prezentă la aceste discuţii a fost condusă de domnul Shomik Raj Mehndiratta, Practice Manager Transport ECA-Europe", a precizat şeful CNAIR.

Stații pentru mașinile ușoare

Potrivit unui nou Regulament European emis în vara anului trecut, statele membre trebuie să se asigure că stațiile pentru încărcarea mașinilor electrice vor fi instalate la fiecare 60 km pe drumurile principale, pentru mașinile pe hidrogen stațiile urmând să fie amplasate la fiecare 200 de kilometri,.

Regulamentul prevede că de-a lungul rețelei rutiere globale TEN-T, în fiecare direcție de deplasare sunt instalate grupuri de reîncărcare accesibile publicului, destinate vehiculelor electrice ușoare, la o distanță maximă de 60 km între ele și care îndeplinesc următoarele cerințe:

- până la 31 decembrie 2027, de-a lungul a cel puțin 50 % din lungimea rețelei rutiere globale TEN-T, fiecare grup de reîncărcare furnizează o putere de ieșire de cel puțin 300 kW și include cel puțin un punct de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW;

- până la 31 decembrie 2030, fiecare grup de reîncărcare furnizează o putere de ieșire de cel puțin 300 kW și include cel puțin un punct de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW;

- până la 31 decembrie 2035, fiecare grup de reîncărcare furnizează o putere de ieșire de cel puțin 600 kW și include cel puțin două puncte de reîncărcare cu o putere de ieșire individuală de cel puțin 150 kW.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite