Cine va reabilita linia de cale ferată Cluj Napoca - Episcopia Bihor

0
Publicat:

Antreprenorul italian Webuild și partenerii săi Pizzarotti și Salcef au obținut contractul de 490 de milioane de euro pentru construirea lotului 4 al căii ferate Cluj-Napoca - Episcopia Bihor în România, informează The Construction Index.

Trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h, Foto: CFR Infrastructură
Trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h, Foto: CFR Infrastructură

Potrivit sursei citate, contractul este de așteptat să creeze aproximativ 1.000 de locuri de muncă directe și indirecte de-a lungul lanțului de aprovizionare local.

Lotul 4 presupune modernizarea și electrificarea a aproximativ 50 de kilometri de cale ferată existentă, inclusiv cinci stații la Tilegad, Osorhei, Oradea de Est, Oradea și Episcopia Bihor în nord-vestul României, lângă granița țării cu Ungaria.

Proiectul va fi finanțat din fonduri ale Uniunii Europene prin Planul Național de Recuperare și Reziliență al României (PNRR).

Lotul 4 aparține unui program mai amplu de modernizare și electrizare a peste 166 de kilometri ai liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor.

În România, Webuild lucrează deja la unul dintre cele mai prestigioase proiecte ale sale, acum aproape de finalizare, Podul Brăila peste Dunăre, al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentală la 1.975 de metri.

Ofertele câștigătoare pentru loturile 3 şi 4

În data de 20 octombrie, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informa că au fost desemnate ofertele câștigătoare la procedurile de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunile POIENI - ALEȘD (LOTUL 3) și ALEȘD - FRONTIERĂ (LOTUL 4), aferente obiectivului de investiții ,,Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

,,Oferta financiară depusă de Asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea POIENI - ALEȘD (LOTUL 3), iar oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA - IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA - SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea ALEȘD - FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4).”, a transmis CFR.

Sursa citată menţiona că cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii.

,,Menționăm faptul că, durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar. Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate.”, preciza compania.

De asemenea, pe loturile 1, 3 şi 4, vor fi îndeplinite următoarele obiective specifice:

- creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

- modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

- modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

- modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

- facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

- construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

- modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

- maximizarea capacității de tranzit;

- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

- instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

- modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Oferta câștigătoare pentru lotul 1

Tot pe 20 octombrie CFR anunţa că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1).

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Sursa de finanţare va fi asigurată tot din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite