Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut cu 19,3% în martie 2016, faţă de aceeaşi lună a anului trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Consumul a fost influenţat de creşterea vânzărilor la alimente FOTO: Mediafax
Consumul a fost influenţat de creşterea vânzărilor la alimente FOTO: Mediafax

Afacerile în comerţul cu amănuntul au crescut cu 19,3% în martie 2016 faţă de martie 2015, influenţate în primul rând de creşterea vânzărilor la produsele alimentare, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS).

Datele statistice arată că, în serie brută, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun  au crescut cu 25,5%, vânzările de produse nealimentare au avansat cu 16,6% iar vânzările de carburanţi au fost mai mari cu 14,7% în martie 2016, faţă de martie 2015.

Potrivit seriilor statistice ale INS, consultate de News.ro, ritmul lunar de creştere a afacerilor din comerţul cu amănuntul din februarie 2016 a fost cel mai ridicat din iulie 2008, când avansul a fost de 22,6% faţă de iulie 2007.

În primul trimestru din 2016, comparativ cu trimestrul I  din 2015 s-a înregistrat o creştere cu 19,0% a consumului, pe fondul creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 27,9%,  avânzărilor de produse nealimentare cu 16,1% şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 9,9%, mai arată INS.

Faţă de luna februarie a acestui an, vânzările din luna martie au crescut cu 11,9%, influenţate în primul rînd de avansul de 20,8% al vânzărilor de carburanţi, urmat de vânzările de produse alimentare care au fost mai mari cu 10,2%, în timp ce vânzările la alimente au înregistrat creşteri de 9,1%.

Potrivit datelor biroului european de statistică, Eurostat, România a înregistrat în martie cea mai mare creştere a afacerilor în comerţul cu amănuntul. Creşterea , în martie 2016, faţă de perioada similară a anului trecut este de 18,4%, faţă de un avans de 2,4% la nivelul UE.

Creşteri mari ale afacerilor de retail au mai mai fost înregistrate şi  în Luxemburg (14,8%) şi Bulgaria (6,2%) şi Irlanda (6,1%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite