Continuă loviturile pentru industria auto. Criza semiconductorilor se adânceşte, iar cel mai mare producător de cipuri din lume anunţă scumpiri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Deficitul global de semiconductori, dar şi varianta Delta a coronavirusului continuă să afecteze industria auto, iar producătorii sunt nevoiţi să reducă producţia, în ciuda cererii solide.

Potrivit specialiştilor de la J.D. Power şi LMC Automotive, vânzările auto din SUA ar urma să scadă în august, deoarece deficitul global de semiconductori şi răspândirea rapidă a variantei Delta a COVID-19 au afectat

stocurile de la dealeri, transmite Reuters, citată de Agerpres. 

Firmele de consultanţă se aşteaptă la un declin de 14,3% al livrărilor de maşini noi în august, la 987.100 unităţi,

comparativ cu perioada similară din 2020.

„Cererea globală de vehicule utilitare uşoare rămâne sub presiune din cauza presiunilor asupra stocurilor, provocate de lipsa semiconductorilor şi de problemele din lanţurile de aprovizionare”, a apreciat Jeff Schuster, de la LMC.

În prezent, dealerii au aproximativ 942.000 vehicule în stoc, faţă de aproximativ trei milioane, în urmă cu doi ani, arată datele J.D. Power şi LMC Automotive.

„Industria nu are suficiente stocuri la dealeri pentru a face faţă cererii solide din partea consumatorilor. Consecinţa este scăderea vânzărilor de vehicule deşi preţurile tranzacţiilor sunt ridicate”, a explicat Thomas King, de la J.D. Power.

Potrivit sursei citate, nici în septembrie cele două firme de consultanţă nu se aşteaptă la o îmbunătăţire, în condiţiile în care producătorii auto încă reduc producţia iar problemele din lanţurile de aprovizionare vor persista.

J.D. Power şi LMC Automotive au înrăutăţit estimările privind vânzările globale de vehicule utilitare uşoare cu două milioane de unităţi, la 83,8 milioane de unităţi.

Piaţa auto din SUA este a doua cea mai mare din lume, după China.

Luna aceasta, preşedintele SUA, Joe Biden, a făcut un pas spre îndeplinirea obiectivului său de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, cu un decret care prevede ca jumătate dintre toate noile vehicule vândute în 2030 să fie electrice, o decizie care are sprijinul marilor producători auto americani şi străini.

Producţia Marii Britanii, la un nou minim

Potrivit organizaţiei SMMT, producţia de automobile a Marii Britanii a coborât în iulie la un nou minim, consemnând cea mai slabă performanţă pentru această lună după 1956, din cauza deficitului de semiconductori, a opririi activităţilor de către fabrici şi a absenţei angajaţilor din cauza pandemiei de coronavirus, transmite CNBC.

Conform SMMT, constructorii auto din Marea Britanie au fabricat în iulie doar 53.438 de vehicule, cu 37,6% mai

puţine comparativ cu iulie 2020.

Mike Hawes, directorul general al SMMT, a afirmat într-un comunicat că datele scot în evidenţă „condiţiile extrem de dificile cu care continuă să se confrunte producătorii britanici de maşini”.

Hawes a mai spus că în timp ce impactul obligativităţii autoizolării persoanelor care sunt notificaţi de o aplicaţie pe telefon, dacă au intrat în contact cu cineva testat pozitiv pentru Covid-19 va scădea odată cu modificare regulilor, deficitul mondial de semiconductori nu dă semne de atenuare.

Vehiculele actuale au în componenţa lor zeci de microcipuri care controlează direcşia, acceleraţia, ferestrele şi sistemele multmedia, iar Marea Britanie a crescut producţia de automobile electrice, care au mai multe cipuri.

Aproximativ 26% dintre maşinile construite de producătorii din Marea Britanie în iulie au fost fie cu baterii electrice, fie hibride şi hibride electrice, a arătat SMMT, adăugând că acesta este un nou record.

Fabricile auto din Marea Britanie au produs 126.757 astfel de vehicule de la începutul anului.

Mai mulţi producători de automobile au anulat comenzile de semiconductori la începutul pandemiei, deoarece erau îngrijoraţi de scăderea vânzărilor. Dar când vânzările şi-au revenit mai repede decât se aştepta, giganţii auto au constatat că sunt la capătul rândului.

Volvo, Volkswagen şi Toyota au anunţat săptămâna trecută că vor trebui să reducă şi mai mult producţia dacă nu va exista o soluţie urgentă pentru criza cipurilor.

Cel mai mare producător de cipuri din lume anunţă scumpiri

Tot săptămâna trecută, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), cel mai mare producător de cipuri pe bază de contact din lume, a anunţat că va majora preţurile cu 20%, transmite Reuters.

Conform Wall Street Journal (WSJ), compania din Taiwan intenţionează să majoreze cu 10% preţurile pentru semiconductorii de ultimă generaţie şi cu 20% preţurile cipurilor mai puţin avansate, folosite în industria auto.

Majorarea va intra în vigoare la finalul lui 2021 sau la începutul lui 2022, astfel încât consumatorii vor plăti mai mult pentru produsele electronice.

Reprezentanţii TSMC nu au răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţia. Totuşi, luna trecută, conducerea TSMC a dat asigurări că deficitul de semiconductori cu care se confruntă industria auto se va atenua gradual pentru clienţii săi, din trimestrul trei din 2021, dar problemele legate de capacităţile de producţie s-ar putea extinde şi în 2022.

Recent, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că TSMC analizează un plan ce prevede investiţii cu zeci de miliarde de dolari mai mari decât a anunţat anterior în Arizona la fabricile unde va produce cipuri, dar nu este foarte interesată de perspectivele unei uzine în Europa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite