Bulgaria rămâne țara cu cele mai mici prețuri din UE, arată o analiză Eurostat. Unde se situează România

0
Publicat:

În 2024, nivelurile prețurilor pentru cheltuielile de consum final ale gospodăriilor au variat considerabil în întreaga Uniune Europeană, cele mai mici fiind înregistrate în Bulgaria.

Bulgaria este țara cu cele mai mici prețuri din UE FOTO Freepik
Bulgaria este țara cu cele mai mici prețuri din UE FOTO Freepik

Cele mai ridicate niveluri ale prețurilor pentru consumul gospodăriilor au fost înregistrate în Danemarca (143% din media UE), Irlanda (138%) și Luxemburg (133%). La polul opus, cele mai scăzute niveluri au fost consemnate în Bulgaria (60%), România (64%) și Polonia (72%), potrivit Eurostat.

Cea mai mare diferență de preț – alcool și tutun

În 2024, nivelul prețurilor pentru alcool și tutun a fost de trei ori mai mare în Irlanda (205% din media UE), cea mai scumpă țară la acest capitol, comparativ cu Bulgaria (69%), cea mai ieftină. După Irlanda, niveluri ridicate ale prețurilor la alcool și tutun s-au înregistrat și în Finlanda (175%) și Franța (137%).

Pe de altă parte, în afară de Bulgaria, niveluri scăzute au fost observate și în Polonia și Slovacia (ambele 83%). Această variație semnificativă se explică în principal prin diferențele de taxare aplicate acestor produse.

Restaurantele și hotelurile – pe locul al doilea ca diferență de preț

Sectorul restaurantelor și hotelurilor s-a situat pe locul al doilea în ceea ce privește diferențele de preț, cele mai ridicate niveluri fiind înregistrate în Danemarca (148% din media UE), Irlanda (129%) și Finlanda (127%). Cele mai mici prețuri au fost consemnate în Bulgaria (53%), România (69%) și Ungaria (72%).

Îmbrăcămintea – pe locul al treilea

Îmbrăcămintea s-a clasat pe locul al treilea în privința variației nivelului prețurilor, cele mai mari prețuri fiind observate în Danemarca (133%), Suedia și Finlanda (ambele 120%), iar cele mai mici în Bulgaria (79%), Ungaria și România (ambele 85%).

Disparități au fost înregistrate și în cazul alimentelor și băuturilor nealcoolice (variind de la 76% din media UE în România, până la 125% în Luxemburg), al echipamentelor de transport personal (de la 89% în Slovacia la 120% în Danemarca) și al electronicelor de consum (între 89% în Italia și 115% în Finlanda).

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite