Care sunt cele cinci bănci ce oferă plăţi instant în România

Care sunt cele cinci bănci ce oferă plăţi instant în România

Începând de luni, 9 august 2021, grupul băncilor care furnizează Plăţi Instant adaugă un nou membru, Vista Bank, după ce a finalizat cu succes procesul de aderare la sistemul oferit de Transfond băncilor din România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Continuarea propagării plăţilor instant demonstrează utilitatea şi eficienţa serviciului, uşurinţa lui în utilizare, atractivitatea pentru consumatorii finali dar şi pentru instituţiile financiar bancare.
 
În acest moment, comunitatea băncilor care au în portofoliul de servicii plăţile instant are în componenţă: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română şi Vista Bank, bănci orientate către inovare, satisfacţia clienţilor şi preîntâmpinarea nevoilor acestora. 
 
Serviciul Plăţi Instant asigură transferul banilor în mai puţin de 10 secunde între bănci, conform regulilor înscrise în schema de plată care guvernează acest instrument de plată. În practică, încă de la lansare, durata reală a transferului între două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde. O astfel de plată poate fi efectuată oricând (24/7/365), iar valoarea ei individuală se încadrează sub 50 mii lei.
 
Plăţile Instant sunt puse la dispoziţia utilizatorilor finali de servicii financiare, fie aceştia consumatori, fie business-uri, precum şi  băncilor şi altor furnizori de servicii de plăţi care doresc să activeze în piaţa locală, permiţând concretizarea uneia dintre cele mai importante cerinţe ale open-banking-ului, respectiv transferul de fonduri în timp real între clienţi. Dezvoltarea continuă a serviciului menţine România pe harta ţărilor aliniate la standardele cele mai moderne în domeniu.
 
”Consecvenţi strategiei noastre de a oferi servicii de înaltă calitate clienţilor noştri şi de a transforma experienţa clientului în conformitate cu aşteptările sale, am iniţiat proiectul de Plăţi Instant împreună cu TRANSFOND. Plăţile Instant vor deveni noul standard de plată în viitorul apropiat, schimbând perspectiva plăţilor, întrucât clienţii pot efectua tranzacţii în timp real şi în afara orelor de program, în orice zi a anului. Mulţumim TRANSFOND pentru excelenta colaborare pe toată perioada implementării proiectului.” - a declarat Georgios Athanasopoulos, Director General Vista Bank
 
”Este o certitudine că, atât la nivel european cât şi pe plan internaţional, plăţile instant vor reprezenta standardul de efectuare a tranzacţiilor electronice şi suntem convinşi că acesta se va generaliza şi în piaţa românească într-un orizont de timp pe care îl considerăm destul de apropiat. Odată relansate procesele economice generale, suntem încrezători că băncile vor reîncepe să înregistreze vitezele aşteptate de dezvoltare a serviciilor lor şi vor face demersurile necesare pentru aderarea la serviciul Plăţi Instant, având în vedere, că, din practicile existente, oferirea acestui serviciu poate îmbunătăţi procentul de retenţie a clienţilor şi poate atrage şi clienţi noi.”- a declarat  Sabin Carantină, Director General Transfond.
 
Din punct de vedere al volumelor de plăţi, serviciul Plăţi Instant înregistrează în primele 7 luni din acest an cu 55% mai multe tranzacţii decât în tot anul 2020, iar tendinţa este una de permanentă creştere, de la o lună la alta. Cu fiecare instituţie financiară înrolată, efectul de reţea amplifică adresabilitatea serviciului, oferind clienţilor finali o experienţă completă de plată, care va fi disponibilă în final oricărui deţinător de cont bancar sau de plată.
 
Concret, pentru a plăti instant, utilizatorului final de servicii de plăţi nu îi este necesară nici achiziţia sau instalarea unei aplicaţii dedicate serviciului şi nici înregistrarea într-o interfaţă distinctă pentru plăţile instant. Singura condiţie care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de plăţile instant este ca serviciul să fie oferit de către banca sau furnizorul nebancar de plăţi al celui care iniţiază plata şi de către banca sau furnizorul nebancar de plăţi al beneficiarului plăţii, în special prin platformele de tip mobile banking şi de internet banking (deşi există deja şi oferte de astfel de servicii disponibile chiar la ghişeele fizice ale băncilor, dacă un client doritor nu este ”conectat” sau ”conectabil”).
 
Vista Bank este prezentă pe piaţa bancară din România începând cu anul 1998, fiind cunoscută anterior sub numele de Marfin Bank. Prin preluarea în iulie 2018 de către un nou acţionar puternic, unul dintre cele mai mari conglomerate industriale din sud-estul Europei, banca a cunoscut o importantă consolidare la nivel de business, management şi strategie. Cu o reţea de 31 de sucursale, Vista Bank oferă clienţilor persoane juridice medii şi mari, precum şi clienţilor persoane fizice cu venituri peste medie, soluţii financiare cu valoare adăugată şi servicii personalizate, de calitate superioară.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările