Autostrada Sebeş-Turda: ordinul de emitere a autorizaţiei de construire pe lotul 1 a fost semnat de ministrul Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Sebeş-Turda va face legătura între alte două autostrăzi - A1 şi A3
Autostrada Sebeş-Turda va face legătura între alte două autostrăzi - A1 şi A3

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat marţi dimineaţă, pe contul său de pe reţeaua profesională Linkedin, că a semnat ordinul pentru emiterea autorizaţiei de construire pe lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, o etapă cheie pentru reluarea lucrărilor.

Autostrada A10 Sebeş-Turda, cu o lungime totală de circa 70 de kilometri, traversează judeţele Alba şi Cluj. Autostrada este importantă pentru că ar face legătura între alte două autostrăzi - A1 şi A3.

CNADNR poate emite ordinul de începere a lucrărilor

„În urma acestei autorizaţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va emite ordinul de începere a lucrărilor. Evoluţia acestui proiect este încă un rezultat al Ordonanţei nr. 7/2016, propusă de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Guvern în luna martie a acestui an“, a notat Dan Costescu.

Ordonanţa prevede o serie de măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda are o lungime de 17 km, iar până în prezent a fost finalizată proiectarea pentru două secţiuni şi pentru nodul rutier de la Sebeş. Lotul traversează localităţile Sebeş, Alba Iulia şi Ciugud.

Podul peste Mureş va avea peste 600 de metri

Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda include patru poduri cu lungimi de peste 100 de metri, dintre care cel mai mare, peste râul Mureş, va măsura 622 metri.

Autostrada A10 este împărţită în patru loturi, din care loturile 3 şi 4, aflate între Aiud şi Turda, ar putea fi terminate până la sfârşitul acestui an, potrivit unei declaraţii recente a ministrului Transporturilor.

Contribuţia UE: 85%

Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcţie.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020.

Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane de lei, din care valoarea totală eligibilă este de 802,7 milioane de lei.

Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane de lei, adică 85% din valoarea totală eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane de lei este asigurată de la bugetul de stat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite