ANALIZĂ Antreprenorii români au „curăţat“ competiţia externă. Topul curăţeniei în România

ANALIZĂ Antreprenorii români au „curăţat“ competiţia externă. Topul curăţeniei în România

FOTO beautician stela - blogger

Cele mai mari 10 companii din piaţa locală de curăţenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei în 2018 şi sunt deţinute în proporţie de 100% de persoane fizice şi juridice româneşti, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

Ştiri pe aceeaşi temă

În ceea ce priveşte cifra de afaceri a pieţei locale de servicii de curăţenie (fie că este vorba despre întreţinerea curăţeniei, curăţenia generală sau post-construcţie), aceasta a crescut cu 21% faţă de 2017, respectiv cu 120% faţă de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei în 2018.

Analiştii KeysFin estimează continuarea ritmului de creştere la aproape 2 miliarde de lei în 2019 şi stabilizarea pieţei în 2020.

Piaţa locală de curăţenie a crescut susţinut în ultimii 10 ani, atât datorită creşterii nivelului de trai şi avansului tehnologic (echipamente profesionale care reduc numărul angajaţilor implicaţi în acest proces), cât şi datorită accesibilităţii domeniului - forţa de muncă cu un cost relativ redus, care are o productivitate de 2 ori mai mare.

Deşi pe de o parte ne aşteptăm la un impact negativ al pandemiei, mizăm pe flexibilitatea antreprenorilor români de a se adapta, prin diversificarea portofoliului de servicii, precum serviciile de dezinfecţie, pentru care cererea e în creştere. În 2020 şi în anii următori cuvântul de ordine va fi siguranţa, iar siguranţa sanitară, mai ales în spaţiile accesibile publicului, se obţine apelând la firme specializate” a declarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul din cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information de pe piaţa locală.

Astfel, analiştii KeysFin consideră că piaţa de curăţenie se va stabiliza în continuare pe cele 3 segmente majore (comercial - clădiri de birouri, magazine; industrial - depozite, spaţii de producţie, hale industriale, parcări subterane, spaţii care necesită operaţiuni de specifice de curăţenie, şi rezidenţial - case sau apartamente).

Topul curăţeniei în România

În topul celor mai mari companii de curăţenie după cifra de afaceri pe primul loc se află FABI TOTAL GRUP SRL (46,2 milioane de lei, 2,5% din total), CORAL IMPEX SRL (37,8 milioane de lei, 2,1% din total) şi LIBRO EVENTS SRL (36,5 milioane de lei, respectiv 2% din total).

Topul este completat de ROMPREST SERVICII INTEGRATE SRL (29,8 milioane lei), GLANZ SRL (27,5 milioane lei), DEZICLEAN RETAIL DIVISION SRL (24,8 milioane lei), MEDLINE COM SRL (23,9 milioane lei), OMCRO SRL (23,4 milioane lei), EDIS-ADIS SERV SRL (22,3 milioane lei) şi MUNTENIA GRUP 2003 SRL (20,6 milioane lei).

În ceea ce priveşte profitabilitatea, compania care a făcut curăţenie cel mai eficient, din punctul de vedere al business-ului, este CURAT CU ADEVĂRAT SRL, care a obţinut un profit de 4,5 milioane de lei, însumând 1,4% din total, în 2018. Aceasta e urmată, în topul profitabilităţii, de CORAL IMPEX SRL şi OMCRO SRL, cu 4 milioane lei, respectiv 3,6 milioane lei profit în 2018.

Dintre cele peste 4,2 mii de companii analizate, 2,6 mii au înregistrat profit, puţin peste o mie au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul în 2018. Rezultatul net al companiilor de curăţenie (profit minus pierdere netă) a crescut într-un ritm accelerat, fiind cu 43% peste cel din 2017 şi cu 285% peste cel din 2009, la 278 de milioane de lei în 2018.

Peste 27.000 de români angrenaţi în business

Numărul de companii din domeniu a crescut constant în ultimii 10 ani, piaţa curăţeniei fiind una dintre puţinele pieţe care au avut cu peste 50% mai multe companii în 2018 faţă de 2009, respectiv de la 2,8 mii în 2009, la 4,2 mii de companii în 2018. Pentru 2019 analiştii KeysFin estimează un avans, până la aproximativ 4,4 mii de companii, pentru ca în 2020 piaţa să revină la nivelul din 2018.

În ceea ce priveşte distribuţia geografică a business-ului curăţeniei, Bucureştiul se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 531 milioane de lei, reprezentând 29% din total, judeţul Cluj pe locul secund, cu o cifră de afaceri de 133 de milioane lei şi 7,3% din total, iar Prahova se clasează pe poziţia a treia, cu o cifră de afaceri de 101 milioane de lei şi 5,5% din total.

Însumat, companiile înregistrate în primele 5 judeţe concentrează peste 50% din totalul cifrei de afaceri a pieţei serviciilor de curăţenie din România.

Cât despre cei care se ocupă de curăţenie, în 2018 existau 27,4 mii de angajaţi, cu 2,6% mai mulţi decât în 2017 şi cu aproape 9% mai mulţi decât în 2009. Un rezultat pozitiv al acestei pieţe este şi dublarea productivităţii angajaţilor, de la 32,9 mii de lei în 2009, la 66,6 mii de lei în 2018. Totodată, costul mediu per angajat a crescut cu 140% în perioada 2009-2018.

Curăţenia în vremea coronavirus

Odată cu conştientizarea importanţei prevenirii răspândirii Coronavirus, regulile de curăţenie au devenit din ce în ce mai clare şi stricte, atât pentru persoane, cât şi pentru mediul privat, reprezentat de unităţi publice – terase, saloane, magazine alimentare şi hipermarketuri, şi companii – spaţii de birouri, fabrici, hale etc.

Astfel, prezenţa produselor de dezinfecţie în orice spaţiu deschis publicului, cât şi dezinfectarea periodică a spaţiilor private traficate reprezintă cerinţe obligatorii în momentul de faţă, iar firmele de curăţenie româneşti s-au adaptat şi oferă soluţii competitive pentru mediul de afaceri local.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările