Gara de Nord, clădirea care n-ar fi trebuit să existe, împlineşte azi 141 de ani!

Gara de Nord, clădirea care n-ar fi trebuit să existe, împlineşte azi 141 de ani!

Imagine istorică a Gării de nord

Gara de Nord din Capitală împlineşte astăzi 141 de ani de la inaugurare. Principalul nod feroviar din România a avut un destin impresionant şi a rămas în picioare, în ciuda bombardamentelor din 1944 şi a iniţiativei ceauşiste de a o demola.

Ştiri pe aceeaşi temă

Povestea Gării de Nord din Bucureşti ia naştere pe 10 septembrie 1868, când, în prezenţa domnitorului Carol I se aşează prima piatră de temelie a clădirii. Gara este inaugurată pe 25 septembrie 1872, când se deschide circulaţia feroviară pe linia Roman-Galaţi-Bucureşti-Piteşti. La început, staţia primeşte numele de Gara Târgovişte - Calea Griviţei de astăzi purta, pe atunci, numele de Calea Târgoviştei.

Abia în 1888, gara primeşte denumirea actuală. Iniţial, această staţie nu era concepută pentru a deveni principal gară Bucureştiului. Însă, cu trecerea anilor, aceasta devine cel mai important nod feroviar atât al Capitalei, cât şi al României.

Foto

Construită între anii 1868-1972, clădirea are formă de U şi conţine două corpuri paralele legate de un al treilea corp dispus perpendicular. De-a lungul timpului, edificiul a suferit însă diverse modificări.

Continuarea articolului pe historia.ro

Gara de Nord, la inaugurarea din 25 septembrie 1872 FOTO Muzeul CFR

Imagini din aceeasi galerie
  • Gara de Nord, la inaugurarea din 25 septembrie 1872 FOTO Muzeul CFR
  • Gara de Nord din Capitală împlinește astăzi 141 de ani de la inaugurare. Principalul nod feroviar din România a avut un destin impresionant și a rămas în picioare, în ciuda bombardamentelor din 1944 și inițiativei ceaușiste de a o demola FOTO peisaje.ro
  • Gara este inaugurată pe 25 septembrie 1872, când se deschide circulația feroviară pe linia Roman-Galați-București-Pitești. La început, stația primește numele de Gara Târgoviște - Calea Griviței de astăzi purta, pe atunci, numele de Calea Târgoviștei FOTO Muzeul CFR
  • Muncitori ai CFR FOTO Muzeul CFR
  • Gara își primește denumirea abia în 1888 FOTO peisaje.ro
  • Construită între anii 1868-1972, clădirea are formă de U și conține două corpuri paralele legate de un al treilea corp dispus perpendicular FOTO peisaje.ro
  • Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, în 1928 având șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri FOTO peisaje.ro
  • Gara de Nord a fost martora multor evenimente istorice însemnate, de la vizita Țarului Alexandrul al II-lea al Rusiei din 1877, până la întoarcerea în țară a Majestății Sale Regelui Mihai I în decembrie 1947 FOTO peisaje.ro
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO peisaje.ro
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO peisaje.ro
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală, din 1940 FOTO turismistoric.ro
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO turismistoric.ro
  • Mareșalul Alexandru Averescu, în fața mulțimii adunate în Gara de Nord, în 1943 FOTO digitool.bibnat.ro
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO Arhivă Adevărul
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO Arhivă Adevărul
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO Arhivă Adevărul
  • Imagine istorică a Gării de Nord din Capitală FOTO Arhivă Adevărul
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările