Vrabia, mălaiul, tichia, mărgăritarul și „România Educată”

0
0
Publicat:

Nu sunt bani pentru a răspunde, măcar la un nivel de minimă decență, revendicărilor absolut justificate ale profesorilor care au crezut, precum mulți alții, ca proștii, în orizonturile trandafirii ale Proiectului Național „România Educată”. Nu sunt și aia e, la Guvern nu e ca la piață și nici să nu spere că vor primi promoții ca la mall, li s-a spus, elegant și ferm, doar or pricepe ceva.

Picture1 png

Să vedem. Între timp, aș dori să vă reamintesc unul dintre cele mai frumoase și nobile proiecte guvernamentale românești pe bani europeni, din faimosul PNRR (componenta educație), nu mai puțin de 250 milioane EURO (fărăr TVA) cu care să fie achiziționate 3200 microbuze electrice pentru elevi. Nobil proiect, cu atât mai nobil cu cât se poate demonstra astfel autorităților competente de la Bruxelles, negru pe alb, că preocuparea pentru educație nu o joacă în România, că banii se cheltuiesc absolut responsabil, asta deoarece ținta este crearea de condiții pentru categoriile cele mai defavorizate de elevi, cei care sunt afectați de regulă de sărăcie și excluziune socială și alimentează fenomenul național atât de frecvent al abandonului școlar.  

În acest sens, iată ce se spune în documentul oficial care conține „apelul de oferte” în care se spune că obiectivul este „asigurarea mobilității prin microbuze electrice, prietenoase cu mediul și cu un consum energetic redus, asigurând mijloace de deplasare pentru elevii aflați în zone cu populație scăzută, facilitând accesul la educație de calitate a acestora, cu protejarea mediului în același timp. Investițiile viitoare, în special prin PNRR, vizează îmbunătățirea condițiilor de transport în zonele slab deservite prin furnizarea de microbuze școlare ”verzi”. Dat fiind că școlile din mediul rural sunt mai puțin accesibile și dispun de puține variante de transport, iar școlile din mediul urban au înmatriculați elevi care nu locuiesc în apropierea unităților de învățământ, parcurgând distanțe lungi către școală, prin prezentul apel se urmărește îmbunătățirea condițiilor de transport prin furnizarea de microbuze școlare ”verzi”. 

Mai mult, pentru ca totul să fie foarte clar, se precizează că Pentru a verifica dacă unitatea de învățământ se află în zonă cu marginalizare la medie (rural), zonă dezavantajată (urban), zonă cu marginalizare severă și peste medie (rural) sau zonă marginalizată (urban), vă rugăm să consultați: Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate (click pe link) sau Atlasul Zonelor Urbane Marginalizate (click pe link). În situația în care unitatea de învățământ se află într-o localitate care nu se regăsește în Atlasele menționate, ca urmare a schimbărilor demografice din ultimii ani, solicitantul poate argumenta încadrarea în zonă defavorizată, urmărind Anexa 15.”

 Aveți aici textul documentului și indicația celor două linkuri esențiale, adică Ghidul Solicitantului și Anexa Ghidului, cu recomandare să studiați măcar pagina 11 și enunțarea cerințelor privind existența stațiilor de alimentare pentru bateriile automobilelor electrice care „trebuie să fie amplasate în locuri publice”

Desigur, nu poți avea pretenția ca Excelența Sa doamna Ministrul al educației să fi pășit vreodată, pe timp iarnă sau primăvară pe ceea ce se numește în istoria poporului român „drum de țară” și să înțeleagă nu numai inutilitatea totală a proiectului de dotare cu microbuze electrice, ci și ridicolul total al acesteia. Dar n-am niciun fel de îndoială că responsabilii de la Bruxelles vor lectura cu plăcere, chiar cu entuziasm, un text perfect argumentat teoretic care are (dar asta n-ar de ce să-i intereseze) singura hibă că nu vorbește despre România reală ci despre „România Educată” de tip proiect de aruncat bani într-însul.

Sigur că trebuie investiți banii europeni în ce-ar putea fi o viitoare îmbunătățire a capacităților de transport puse la îndemâna copiilor din zonele defavorizate, dar atunci trebuie să vorbim despre ceva care să le folosească, adică vehicule destinate condițiilor grele sau foarte grele de teren. Dacă nu, iată un proiect perfect pentru o demonstrație de cum ne preocupăm noi de îndeplinirea listei de criterii europene.

Nu cred că despre asta ar fi trebuit să fie vorba în proiectul „România Educată”. Sau poate că da, cine să mai știe?

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite