Statul, prin TAROM, îşi bate joc de contribuabilii români. De ce mai plătim taxe şi impozite?

0
0
Publicat:

Ce s-a întâmplat ieri la TAROM este un foarte bun exemplu pentru „tot ce atinge statul se usucă”. Educaţia este la pământ, sănătatea este funcţională prin firmele private. Noroc de cursele aeriene private,  la care vor apela românii de acum înainte, să nu mai ia plasa pe care au luat-o ieri de la TAROM.

Statul român este proprietarul TAROM, pe care ar trebui să-l gestioneze în folosul cetăţenilor, plătitorii salariilor guvernanţilor. Ministrul Transporturilor, în primul rând, este responsabil de ceea ce s-a întâmplat la TAROM.

Declaraţia lui Grindeanu este halucinantă

"Echipa managerială, selecţionată în baza prevederilor Ordonanţei privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje şi pentru a preveni repetarea lor! De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei Tarom. Accentul trebuie pus pe asigurarea personalului navigant şi nu pe menţinerea în schemă a unor persoane care nu au o contribuţie la bună funcţionare a Tarom! Aştept o comunicare publică aplicată şi detaliată a Directorului General al Tarom prin care să anunţe soluţiile identificate!".

Adică proprietarul, statul, prin ministrul Transporturilor, pasează răspunderea celor întâmplate la echipa managerială, care nu a făcut niciodată profit la TAROM, care cere mereu de la stat, şi primeşte, ajutoare de zeci de milioane de euro să evite falimentul, care nu este în stare să eficientizeze TAROM, care nu are în contractul de management clauze impuse de proprietar, prin care demisionează dacă nu îndeplineşte criterii de performanţă.

Ce altă companie privată  de aviaţie şi-ar permite aşa ceva? Doar cele la care proprietar este statul român, cel mai prost proprietar posibil. Şi nu-l interesează pentru că nu sunt banii lui, ci ai contribuabililor, pe care statul doar îi gestionează. Extrem de prost.

Cele întâmplate ieri, când au fost anulate circa 30 de zboruri, lăsând mii de români cu buzele umflate în căldura toridă din aeroporturi, vin dintr-o clauză din contractele piloţilor care pot anunţa că nu se simt bine şi nu pot zbura. Şi, să vezi coincidenţă. Circa 50 de piloţi s-au îmbolnăvit brusc, simultan, şi au anunţat că nu pot zbura cu câteva minute înaintea decolării avioanelor. Apoi au explicat şi de ce: au salarii la jumătate cât primesc piloţii din alte companii private. Adică 5000 de euro, şi ei ar vrea 10.000 de euro!

În ultimii ani au plecat de la TAROM la alte companii circa 500 de piloţi, şi au mai rămas circa 150. La un total de salariaţi de 1100 de persoane, în mare parte rude între ele.

Aici e problema. Alte companii aeriene au 3-400 de salariaţi, din care 90% e format din personal navigant, iar 10% din personal de sprijin. La noi la TAROM e invers. 10% îl reprezintă personalul navigant, iar 90% personalul auxiliar. Pentru că aşa vrea prorietarul, statul, să-şi paseze în funcţii cu salarii babane clientela politică.

Salariile managerilor TAROM, clienţi politici ai partidelor care conduc statul român

Directorul General: 37.000 lei/lună, 7400 euro/lună

Directorul Financiar: 36.000 lei lună, 7200 euro/lună

Directorul Comercial: 36.000 lei lună, 7200 euro/lună

Membrii CA: 12.500 lei/lună, 2500 euro/lună, pentru câte o şedinţă lunară a CA.

Cetăţenii români au două opţiuni

-Sa aibă grijă cu cine votează, să schimbe actuala clasă politică care îşi bate joc de cetăţenii care le achită salariile imense.

-Sa aleagă alte companii pentru deplasări aeriene, nu TAROM. Poate în felul acesta obligă statul să desfiinţeze TAROM sau să o privatizeze. Că de gestionat compania nu este in stare.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite