Se vorbește mult despre brandingul personal, dar se ratează esența

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

De fapt, brandingul personal este aura care înconjoară un profesionist. Cum o facem să strălucească?

Prinși în operațiunile de zi de zi, managerii din prima linie neglijează să evidențieze contribuția lor la succesul unei organizații, iar când ajung să aibă nevoie să-și afirme valoarea backgroundului profesional, își dau seama că piața nu îi cunoaște.

Ba, mai mult decât atât, uneori, nici organizația din care fac parte nu îi cunoaște. Despre brandul personal se vorbește tot mai des în ultima vreme, iar în noua economie a rețelelor sociale, de exemplu, un nume ca Elon Musk reușește să devină mai mare decât brandurile pe care le-a creat sau le-a cumpărat. O astfel de tendință va deveni și mai clară în anii ce vin. Fiecare om, fiecare manager, fiecare profesionist într-un domeniu are un brand personal. Este o aură care înconjoară profesionistul, dincolo de voința lui de a fi într-o lumină sau alta.

Deși, aparent, faptele sunt primele și singurele care vorbesc despre oricine, există instrumente prin care un profesionist își poate construi un brand personal sau și-l poate ranforsa. Brandul personal este precum cultura organizațională. Experții spun că îți poți da seama care este cultura oricărei organizații dacă vei asculta ce vorbesc angajații între ei după ce pleacă șeful din încăpere. La fel este și în cazul brandului personal. Oamenii vorbesc despre tine și observă care este amprenta ta în organizație și în mediul în care te desfășori. Despre unul se spune că este ”un om de bază”, despre altul că ”este un om serios, un profesionist cu multă experiență”. Despre altcineva, cei din jur zic că este ”un star” sau că este ”bun, dar lucrează cam încet” ori că ”este bun, dar nu are stofă de șef”.

În lumea profesională în care trăim, în care viteza și tehnologia fac legea, toți avem o atenție limitată și timp puțin. În cazul oricărui om talentat, care este chemat astăzi la un interviu de angajare, cei care sunt interesați să-l aducă în organizația respectivă își fac temele și îl profilează.

Angajatorii fac profilarea din informațiile care există în online despre candidați și, de asemenea, pe baza fotografiilor și a înregistrărilor video (dacă, desigur, sunt disponibile pe Internet). Într-o situație fericită, concluziile trase din modul în care candidații aleg să se prezinte public vor fi verificate cu alți doi-trei foști colegi și/sau șefi din compania actuală. Cel mai simplu pentru profesionistul care candidează pentru un nou job este ca să ia locul celor care vor să-l profileze și să verifice singur ce informații există despre el pe internet. Acesta este un punct de pornire: Conștientizarea existenței unui brand personal în online.

Mai departe, un prim motiv pentru a lucra cu un specialist în branding este că acesta poate face în mod profesionist un audit de brand personal. Apoi, poate participa la o selecție a persoanelor care pot da informații utile despre cum percep ei respectivul candidat și ce pot spune despre valorile, calitățile și abilitățile sale. Toate aceste informații sunt necesare mai departe în creionarea strategiei de brand personal.   

În al doilea rând, construcția profesionistă a unui brand personal se poate face doar pe baza acestei strategii care include promisiunea de brand personal, analizarea competitorilor – persoane din piață sau din companie cu profil și experiență profesională similare candidatului, care pot fi, de asemenea, căutate pentru aceleași interviuri – și analizarea și a unei personalități etalon -personalitatea admirată din domeniul de activitate. De asemenea, în scrierea strategiei se ține cont de publicul țintă principal al candidatului, de care sunt factorii de decizie care iau sau influențează hotărârea de angajare și se construiesc mesaje cheie pentru fiecare dintre aceștia. Rafinarea mesajelor cheie se poate face cu ajutorul unei ”hărți a empatiei” pentru cei implicați. ”Harta empatiei” cuprinde răspunsuri la întrebări de genul ce vede respectiva persoană, cum percepe lumea, ce lasă să o influențeze din ce aude în mass-media, în companie, care este ”discursul” pe care îl are la birou, care sunt atributele cheie ale dialogului său interior, ce gândește și ce simte și așa mai departe.

La final aș spune că toți cei care sunt deja conștienți de valoarea brandului personal lucrează la el. Ceilalți mai au timp să înțeleagă cât de mare este câștigul atunci când faci lucruri puține, dar esențiale pentru a-ți ranforsa imaginea publică.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite