Între două arestări la DNA, să vorbim şi despre problemele Capitalei

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

De mai multă vreme, trotuarul din faţa DNA este ocupat de jurnalişti. Fiecare intrare/ieşire din clădire este monitorizată şi, uneori, transmisă în direct. În acelaşi timp, problemele oraşului se agravează în fiecare zi, parcă neobservat. Zilele trecute a mai fost desfiinţată o trecere de pietoni, iar traficul motorizat de tranzit a fost „fluidizat“ spre următorul semafor, mai aproape de centrul oraşului.

În acelaşi timp, reprezentantul Primăriei se plânge că în numai un an, traficul motorizat a crescut cu 15%. Cu alte cuvinte, avem cu aproximativ 15% mai multă poluare decât în urmă cu un an. Asta în timp ce împotriva României au început procedurile de infrigement din cauza poluării din Bucureşti şi alte oraşe.

În statistici medicale, experţii spun că, din cauza nivelului de poluare a aerului, bucureştenii pierd 2 ani din speranţa de viaţă. Sunt afectaţi aproape 2 milioane de locuitori. Îngrijorează pe cineva aceste cifre ?

De 10 luni, experţi străini şi români măsoară nivelul de trafic, cercetează nevoile de deplasare şi adună date despre preferinţele de transport ale locuitorilor din Bucureşti şi Ilfov. Toate aceste informaţii au fost introduse într-un program de simulare a traficului, iar rezultatele ar trebui să îngrozească pe oricine are de gând să-şi întemeieze o familie în Bucureşti. Tot statisticile arată că atractivitatea oraşului scade, populaţia fiind în scădere.

Există soluţii ca Bucureştiul să aibă un aer respirabil? Să nu mai pierdem timp în trafic? Să ne deplasăm mai ieftin? Să ajungă mai mulţi bani la spitale, parcuri şi şcoli?

Iată mai jos ce spun experţii.

Priorităţile pe termen scurt ale Bucureştiului sunt:

- proiectarea şi implementarea urgentă a unei reţele de trasee viabile dedicate bicicletelor;
- organizarea unui transport public viabil cu un sistem de plată integrat;
- introducerea unui sistem de management al parcării stradale.

Acestea sunt concluziile domnului Moshe Hirsch care, împreună cu echipa sa, pregăteşte pentru Primăria Municipiului Bucureşti o strategie de reducere a congestiilor din Bucureşti în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii locuitorilor.

De 10 luni, o echipă de experţi lucrează la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. Beneficiarii planului sunt Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov.

După mai multe luni de cercetare, datele culese au fost introduse într-un progam de simulare a traficului. Acesta arată că actuala politică de planificare a oraşului va duce la înrăutăţirea condiţiilor de trafic.

Tot studiile au arătat că 45% dintre călătoriile din Bucureşti sunt mai mici de 3 km, media fiind la 6,8 km.

Mai multe informaţii au fost prezentate duminică, în cadrul UrbanFest, când a avut loc prima dezbatere pe tema activităţilor desfăşurate în ultimele 10 luni. Au fost prezenţi doamna Aura Răducu – manager din partea BERD al celor 8 PMUD ce se dezvoltă în polii de creştere din România şi în Bucureşti-Ilfov, domnul Mihai Grecu - manager adjunct al PMUD Bucureşti-Ilfov şi domnul Marian Ivan – expert infrastructură pentru biciclete al PMUD Bucureşti-Ilfov.

În timpul dezbaterii a fost difuzată înregistrarea prezentării domnului Moshe Hirsch, directorul proiectului PMUD Bucuresti-Ilfov, susţinută la Bucureşti în cadrul Conferinţei pe tema Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă

Cele 3 prezentări şi înregistrarea video pot fi găsite în link-urile de mai jos.

1.       Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă – 7 Poli de creştere şi Bucureşti-Ilfov

2.       PMUD Bucuresti – Ilfov – sondaje, statistici

3.       PMUD – principii

4.       Prezentarea dlui Moshe Hirsch, directorul proiectului PMUD Bucuresti-Ilfov (VIDEO)*

Dezbaterea a fost organizată de Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).

OPTAR este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite