Reabilitare de 25 de milioane de euro pentru tramvaiul 101 din Ploieşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 24 de ani de existenţă, linia de pe 101 a fost peticită, dar niciodată reabilitată complet Foto: Alex Policală

Autorităţile ploieştene au aprobat două proiecte, în valoare de peste 25 de milioane de euro, pentru modernizarea liniei de tramvai de pe traseul 101

După ani întregi în care a distrus zeci de anvelope şi a zdruncinat mii de călători, linia de tramvai de pe traseul 101, din Ploieşti, a fost inclusă într-un amplu proiect de modernizare. Consilierii locali au aprobat, la ultima şedinţă, desfăşurată săptămâna trecută, două proiecte de hotărâre care stabilesc costurile aferente lucrărilor la şinele de tramvai.

Lucrările urmează să se desfăşoare, în două etape, pe 9,17 kilometri de cale de rulare. Pe lângă modernizarea şinelor, proiectele prevăd şi înlocuirea componentelor vechi din sistemul de alimentare cu energie electrică. Conform documentaţiei, investiţia vizează refacerea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare a tramvaiului, din linia curentă şi din depou, refacerea peroanelor, refacerea substaţiilor ce alimentează cu energie electrică reţeaua de contact a tramvaiului, a cablurilor de curent continuu şi a stâlpilor de susţinere a reţelei. De asemenea, urmează să fie reabilitate şi şoselele pe unde trece linia de tramvai.

Finanţare europeană

Planul de reabilitare, împărţit în două etape, urmează să fie trimis spre analiză la Asociaţia de Dezvoltare Regională şi, de acolo, pentru aprobare, la Ministerul Dezvoltării. Valoarea totală a lucrărilor este estimată la 108 milioane de lei, echivalentul a mai bine de 25 de milioane de euro.

„Au fost aprobate studiile de fezabilitate, urmând să fie trimise la Agenţia de Dezvoltare Regională, pentru a fi analizate", Radu Popescu, director RATP Ploieşti

Administraţia ploieşteană va solicita finanţare europeană pentru acest proiect, care urmează să fie depus în cadrul Polului Integrat de Dezvoltare. Valoarea cheltuielilor care pot fi suportate de UE ajung până la 82,5 milioane de lei. Restul, reprezentând cota de 2% din suma eligibilă, cheltuieli neeligibile şi TVA, va fi suportat din bugetele Ploieştiului pe următorii ani. Durata lucrărilor poate ajunge până la 28 de luni pentru fiecare etapă.

Cele două proiecte aprobate zilele trecute vin la câteva săptămâni după ce aleşii locali au propus la finanţare un plan de reabilitare pentru cel de-al doilea traseu de tramvai din municipiu.

„Au fost aprobate studiile de fezabilitate, urmând să fie trimise la ADR, la Călăraşi, pentru a fi analizate. Valoarea estimată a lucrărilor, pentru prima etapă, este de 35 de milioane de lei, iar la a doua etapă ajunge la aproape 73 de milioane. Proiectul pentru reabilitarea liniei de pe traseul 102 a fost depus mai demult la Agenţia Regională, am fost anunţaţi că urmează să fie trimis la Ministerul Dezvoltării", ne-a declarat radu Popescu, directorul Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti.

Istoricul liniei de tramvai

Tramvaiul a fost introdus în Ploieşti în 1987, fondurile fiind asigurate prin subscripţie publică. La 20 de ani după Revoluţie, ultimul primar ploieştean din perioada comunistă, Alexandru Apostol, a declarat la un post local de televiziune că lucrările au fost făcute în grabă, de mântuială, de teama vizitelor Elenei Ceauşescu. Această ipoteză explică numeroasele probleme apărute, de-a lungul anilor, la calea de rulare, inclusiv trepidaţiile foarte mari care au dus, pe Şoseaua Nordului, Şoseaua Vestului şi strada Democraţiei, la măcinarea asfaltului din apropierea şinelor. Sfârşitul anilor '90 a adus şi începutul declinului pentru reţeaua de tramvaie. În 1998, Primăria a desfiinţat linia de la Cablul Românesc şi, odată cu ea, traseul 105. În 2003, autorităţile au scos din uz linia din Mihai Bravu, tramvaiele fiind înlocuite cu autobuze. Din şase trasee, 101, 102, 104, 106, 107 şi 28, în oraş mai circulă două. În 2009, primarul Andrei Volosevici a propus desfiinţarea liniei 101, decizie asupra căreia a revenit în urma mai multor dezbateri publice încheiate cu scandal.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!

Mai multe pentru tine:
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone