Termenul prelungit pentru înscrierea profesorilor  în grupurile de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru învăţământul gimnazial

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesorii mai au timp să se înscrie în grupurile de lucru care vor realiza noile programe şcolare

Ministerul Educaţiei a prelungit termenul limită până la care profesorii se pot înscrie în grupurile de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru disciplinele sau domeniile de studiu obligatorii din învăţământul gimnazial. aplicaţiile pot fi înregistrate până pe 15 mai. Membrii în grupurile de lucru vor avea puncte la dosarul de gradaţie.

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCŞ)  a stabilit ca nou termen limită de înregistrare a aplicaţiilor pe platforma MONMedu 15 mai, ca urmare a solicitărilor numeroase, dar şi a vacanţei de Paşte. Iniţal înscrierea ar fi trebuit să se facă doar până la 4 mai. 

„Urmare a numeroaselor solicitări primite din partea cadrelor didactice, precum şi suprapunerea calendarului iniţial de înscriere cu perioada vacanţei pascale, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a decis prelungirea perioadei de înscriere în grupurile de lucru care vor elabora programele şcolare pentru învăţământul gimnazial. Implicit, a fost modificat şi calendarul aferent procedurii de selecţie a profesorilor interesaţi să participe în aceste grupuri de lucru”, arată un comunicat al MENCŞ.

Evaluarea portofoliilor profesionale şi a proiectelor inovative de programă şcolară va avea loc în perioada 16-27 mai, în timp ce anunţarea componenţei grupurilor de lucru va avea loc pe 30 mai. Profesorii selectaţi vor desfăşura activităţile de proiectare a programelor şcolare pentru gimnaziu.

„Precizăm că participarea la elaborarea programelor şcolare va fi recunoscută în evaluarea dosarului pentru obţinerea gradaţiei de merit, calitatea de membru în grupurile de lucru la programele şcolare beneficiind de o pondere de minimum 20% din punctajul total”, mai arată comunicatul MENCŞ.

Evaluarea candidaţilor se va face pe baza originalităţii proiectului de programă şcolară

„În cadrul fişei de evaluare, punctajul general acordat portofoliului profesional al candidatului este egal cu punctajul general acordat proiectului inovativ de programă şcolară, respectiv câte 50 de puncte pentru fiecare criteriu (din totalul de 100 de puncte posibile). Astfel este încurajată participarea unui număr cât mai mare de candidaţi, având în vedere identificarea şi valorizarea competenţelor de creativitate şi inovare ale profesorilor care ar putea elabora programele şcolare. Elaborarea proiectului inovator de  programă şcolară nu exclude posibilitatea unei propuneri de curs opţional la nivelul disciplinei sau inter/transdisciplinare”, arată documentul MENCŞ care descrie profilul candidaţilor.

Elementul invator al proiectului primeşte 14 puncte, iar originalitatea proiectelor va fi verificată cu scopul de depista şi evita orice abateri de la normele de etică în elaborarea propunerilor.

”Astfel, se recomandă acordarea unei atenţii deosebite pentru formularea de activităţi de învăţare inovatoare, relevante în raport cu competenţele specifice şi cu conţinuturile propuse, ca elemente ce particularizează caracterul programei”, mai arată Ministerului Educaţiei.

Profesorii care vor fi selecţionaţi ar putea, la un moment dat, să facă parte şi din grupurile de lucru pentru alte discipline din aceeaşi arie curriculară sau din alte arii curriculare, pentru a asigura o abordare interdisciplinară a curriculumului.

Grupurile de lucru selectate vor fi coordonate şi vor primi sprijin metodologic pe parcursul întregii activităţi, din partea reprezentanţilor Ministerului Educaţiei şi Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, desemnaţi în acest sens.

Necesitatea realizării unei noi programe şcolare pentru gimnaziu vine după ce, luna trecută, ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, a anunţat noul plan cadru pentru clasele V-VIII.

Cum arată noul plan cadru

La materiile pe care le fac în prezent se vor mai adăuga Informatica şi Tehnologia Informaţiilor şi a Comunicaţiilor (TIC), dar şi Educaţia socială.

Clasa a V-a

Este redusă cu o oră alocarea pentru limba română (în prezent destinată remedierii întârzierilor în achiziţiile din ciclul primar) şi este inrodusă 

disciplina Informatică şi TIC.

La Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice accent pus pe latura aplicativă.

La Educaţia socială este introdus studiul gândirii critice în contextul drepturilor şi responsabilităţilor .

Alocarea pentru disciplina Istorie creşte la două ore/săptămână. 

Curriculumul la decizia şcolii (CDS) cuprinde minim o disciplină ce va fi predată integrat.

Clasa a VI-a

Elevii de la clasa a VI-a vor avea şi ei o nouă disciplină, care continuă studiul de la clasa a V-a: Informatică şi TIC.

Este introdusă educaţia interculturală- în cadrul disciplinei Educaţie socială.

De asemenea, elevii vor avea şi Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice: accent pus pe latura aplicativă.

CDS cuprinde minim o disciplină ce va fi predată integrat.

Clasa a VII-a

Va exista şi la clasa a VII-a o nouă disciplină, care continuă studiul de la clasa a VI-a: Informatică şi TIC.

Este introdusă educaţia pentru cetăţenie democratică, inclusiv elemente de educaţie juridică- în cadrul disciplinei Educaţie socială.

Se introduce disciplina Elemente de limbă latină şi de cultură romanică

Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice: accent pus pe latura aplicativă.

Ponderea CDS creşte, numărul maxim alocat fiind de 3 ore pe săptămână (se păstrează alocarea de minim o oră pentru CDS integrat).

Clasa a VIII-a

Este introdusă nouă disciplină, care continuă studiul de la clasa a VII-a: Informatică şi TIC, dar şi educaţia financiar-economică şi antreprenoriatul- în cadrul disciplinei Educaţie socială.

Este asigurată o alocare de o oră pe săptămână pentru ambele discipline din aria Arte (Muzică şi Arte plastice).

Se va face, totodată, şi consiliere şi dezvoltare personală, care are o centrare puternică pe orientarea şcolară.

Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice va pune accent pe latura aplicativă.

Ponderea maximă de ore din CDS va creşte la 4 ore/ săptămână (se păstrează alocarea de minim o oră pentru CDS integrat).

Religia rămâne în continuare prevăzută în trunchiul comun, cu o oră pe săptămână la fiecare clasă gimnazială. În schimb, Limba latină va fi studiată în clasa a VII-a şi se va numi Elemente de Limba Latină şi Cultura Romanică.

Ministerul Educaţiei a prezentat noul plan cadru pentru gimnaziu: manualele vor acoperi 75% din numărul de ore

Mai multe pentru tine:
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
Ce se întâmplă dacă Republica Moldova intră în UE fără regiunea separatistă Transnistria: ,,Creează probleme”
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
33 de ani fără Anda Călugăreanu. Saveta Bogdan: „Ioana a rămas a nimănui, după decesul mamei. Dan Tufaru o internase la o casă de copii”. Cum arată mormântul artistei?
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Meghan Markle n-a mai așteptat și a dat vestea cea mare, atât de așteptată de fanii ei. Ducesa e în culmea fericirii
Alimentul de care Fuego nu se atinge: „Cel mai nociv pentru ființa umană”. Îi îndeamnă pe toți să-l evite
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră