INTERVIU cu românii care vor să aducă barurile în secolul 21. Mesele clasice, înlocuite de mese cu ecran tactil
0Proiectul Live Touch propune să aducă barurile şi cafenelele la curent cu noile tehnologii. Mai exact, Pavel Teofan şi Adrian Flucuş vor să înlocuiască mesele obişnuite din restaurante cu ecrane tactile.
Acestea vor fi dotate cu un sistem special prin care consumatorii vor putea face comenzi şi se vor putea juca.
Mesele cu ecran tactil pot avea orice formă doresc patronii localurilor şi sunt proiectate special să reziste la şocuri şi la accidente. Dispozitivele costă 590 de euro. „Gândeşte-te câte televizoare sunt într-un local care nu au nici un fel de utilitate. Pe aceste mese vor putea fi afişate şi reclame sau marile companii de băuturi sau ţigări le vor putea oferi gratuit, cum sunt oferite acum frigiderele“, a declarat Teofan Pavel.
Teofan Pavel are 31 de ani şi deţine, de opt ani, o firmă de web design. Ideea i-a venit în urmă cu opt ani, însă pe atunci nu putea fi pusă în practică. Adrian Flucuş este „ajutorul numărul unu“ şi se ocupă de programarea sistemului. Cei doi s-au cunoscut în facultate.
Proiectul Live Touch a fost printre finalistele Intel Business Challenge Europe 2013. cinci echipe care vor participa la finala Intel Business Challenge World, ce va avea loc în octombrie, în California.
Ce este LiveTouch?
Teofan: LiveTouch este un sistem care vrea să aducă barul, pubul, cafeaneaua, în secolul 21 şi să înlocuiască mesele cu mese interactive cu ecran tactil. Mesele pot avea orice formă şi se pot efectua comenzi, poate fi văzută constant lista de comenzi. Nu eliminăm chelnerii, dar facem procesul de a comanda mult mai rapid şi mai „wow“. Când clientul vrea să plece, apasă un buton şi atunci chelnerul apasă şi el un buton pe un alt sistem special şi tipăreşte bonul. Aşa nu mai pot fi încurcate comenzile sau umflate notele.
V-aţi gândit să implementaţi plăţile online pe acest sistem?
Teofan: Pe viitor vom face asta. Avem integraţi senzori NFC. Aceştia sunt folosiţi, pentru moment, la carduri de fidelizare. Clientul vine, pune cartela pe masă şi masa îţi afişează un mesaj de genul „salut, George. Mai vrei o Margarita, cum ai vrut şi ieri?“. Prin acest sistem, patronii barurilor pot aduna date foarte importante.
Ideea mi-a venit acum opt ani, însă atunci era imposibil de implementat din punct de vedere hardware
Aţi avut discuţii cu patroni de localuri?
Teofan: Da, am vorbit cu patroni de cluburi şi de baruri. Am vrut să vedem care e reacţia lor şi dacă ideea noastră este fezabilă. Până acum răspunsul lor a fost foarte pozitiv.
Cât costă implementarea unei astfel de soluţii?
Teofan: Costul unei mese este de 590 de euro. Patronilor de localuri li s-a părut un preţ foarte mic, comparativ cu alte soluţii similare. Noi oferim un sistem integrat. Sunt mesele şi un server la care se leagă mesele. Nu mai trebuie instalat nimic. Probabil că preţul va scădea în timp. Totuşi, mesele se pot vinde şi în alt fel. Putem folosi companii – producători de bere, de exemplu. Ele să cumpere mesele, noi le personalizăm şi apoi să fie oferite gratuit cluburilor şi puburilor, exact cum se face cu frigiderele de bere.
Ce sistem de operare rulează aceste mese?
Teofan: Momentan nu pot spune foarte multe despre sistemul de operare. Deocamdată partea de programare nu este terminată. În maximum şase luni vom termina tot ce ţine de implementat, programat.
Vor putea fi rulate jocuri sau aplicaţii pe aceste mese?
Teofan: Ne-am gândit şi la acest aspect. Pentru mesele pe care le avem acum, acest lucru nu este posibil, însă versiunea a doua – să-i zicem aşa – va oferi şi posibilitatea de a instala aplicaţii.
De unde v-a venit ideea şi câtă muncă a fost investită?
Teofan: Avem un an şi jumătate de muncă. Ideea mi-a venit acum opt ani, însă atunci era imposibil de implementat din punct de vedere hardware, pentru că ar fi costat în jur de 10.000 de euro.
Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook
INTERVIU cu românii aflaţi pe urmele poluării. Cum te ajută sistemul PollutionTrack
Dan Ştefan Tudose, Alex Olteanu şi Daniel-Octavian Rizea sunt cofondatorii PollutionTrack. Proiectul lor constă într-un sistem personal de monitorizare a calităţii aerului. Cei doi au creat un dispozitiv de dimensiunile unei brichete, dotat cu o serie de senzori care detectează nivelul de substanţe poluante din mediul înconjurător.
INTERVIU Gameleon, câştigători la Intel Business Challenge: „Pentru o secundă am simţit că am înşelat juriul“
Victor Popescu şi Vlad Radu au fost aplaudaţi, miercuri, în Dublin. Startupul lor, Gameleon, a fost selectat de juriul Intel Business Challenge Europe, alături de alte patru companii, să participe la finala Intel Business Challenge World 2013, ce va avea loc în octombrie, în Berkley, California.
Românii de la Gameleon, printre câştigătorii Intel Business Challenge Europe 2013
Victor Popescu şi Vlad Alexandru Radu, cei doi cofondatori ai startupului Gameleon, s-au calificat în finala Intel Business Challenge World 2013.