Cum a vrut America să învingă criza petrolului populând spaţiul cu panouri solare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În plină criză a petrolului în anii '70, guvernul nord-american a luat în considerare construcţia unei reţele o reţea de panouri solare spaţiale, poziţionate pe orbita Pământului. NASA a trebuit să facă asta, dar a eşuat.

Problema ideii din anii ‘70 a fost că greutatea panourilor solare era mai mult mare decât a navetei spaţiale dezvoltate de NASA. Aşa că au trebuit să dezvolte un nou mijloc de transport şi odată cu el au apărut alte probleme.

În 1973, când a avut loc prima criză petrolieră, guvernul american analiza posibilitatea construirii unei reţele de peste 60 de panouri solare plasate în afara atmosferei terestre. Fiecare astfel de panou cântărea între 35.000 şi 50.000 de tone. Nu au putut să lanseze peste 70.000 de tone pe orbită în fiecare an (proiectul urmărea lansarea a câte două panouri solare pe an) cum plănuiau, folosindu-se de naveta spaţială a NASA, pentru că aceasta cântărea doar 25 de tone, nici jumătate din încărcătura pe care ar fi trebuit să o aibă la bord.

Conglomeratul Rockwell International a proiectat, dar nu a apucat să construiască, Star-Raker, un avion cu motoare statoreactoare mult mai mare decât naveta NASA. Planul, publicat în 1979, explica cum avionul ar fi luat încărcătura dintr-un aeroport obişnuit şi ar fi zburat către un spaţioport de la Ecuator pentru a face plinul cu oxigen şi hidrogen lichide. Odată ajuns la o altitudine de croazieră de 14.000 de metri, avionul Star-Raker ar fi planat până la 11.000 de metri şi s-ar fi folosit ulterior de aerodinamică prin forma curbată a aripilor pentru a accelera şi forţa ieşirea spre orbita Pământului, scrie Motherboard. Avionul trebuia să dezvolte suficientă viteză, de şase ori peste viteza sunetului, pentru a scăpa din câmpul gravitaţional al Terrei.

“Magnitudinea şi natura susţinută ale acestui concept de avion necesita o rutină lungă de operaţiuni asemănătoare cu cele folosite de companiile aeriene”, scria NASA într-un memo din 1981. Acelaşi raport defineşte avionul ca fiind cel mai avansat concept propus până la vremea aceea. “Star-Raker reprezintă cel mai direct imbold spre dezvoltarea viitorului aerospaţial”, au mai spus cei de la NASA atunci.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Mai multe pentru tine:
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!