Maşina electrică cu motor substituibil - concept propus de trei români
0Dan Scarlat (jurnalist auto), Marian Cilibeanu (designer) şi Cristian Ionescu (inginer) propun următorul concept de maşină: pe distanţe mici şi operaţiuni zilnice să fie folosit exclusiv un motor electric, iar pentru drumuri lungi maşina să se transforme într-un hibrid ataşându-i-se un motor convenţional.
Ideea de a avea un motor electric cât şi unul mecanic pe aceeaşi maşină nu e o idee originală. Au făcut-o alţii înainte.
Ce a adus original echipa românească e modul în care s-ar putea face asta.
Conceptul este numit "hyMod" şi permite unei maşini să fie total electrică, sau să i se ataşeze un modul care cuprinde motorul cu ardere internă împreună cu transmisia aferentă, radiatorul, sistemul de răcire cât şi rezervorul de benzină (sau i se poate ataşa o baterie suplimentară pentru mărirea razei de acţiune a maşinii).
Ataşarea motorului cu ardere internă se va face cu un dispozitiv special aflat în viitoarele staţii hyMod.
![image](https://adevarul.ro/missing_image.webp)
După ce e instalat în maşină, folosind tot felul de senzori pentru precizie, motorul convenţional va fi cuplat cu arborele cardanic care e folosit de roţile din faţă şi deci puterea va fi transmisă acolo. Motorul electric are 68 cai-putere iar cel cu ardere internă are 82 cai-putere ceea ce face ca maşină să dispună în total de 150 cai-putere cu un consum de 6 litri la suta de kilometri.
Dacă în loc de motorul convenţional este instalat un al doilea pachet de baterii de 17 kwh, raza de acţiune a maşinii cu motor electric va fi crescută la 180 km (bateria iniţiala de 5 kwh asigură doar 40 km rază de acţiune).
Maşina "hyMod" are un cost estimativ de de bază 32,848 dolari, şi asta înaintea taxelor şi a cumpărării modulelor.
Cam scump, dacă mă întrebaţi pe mine (ca să nu mai spun costurile de instalare a staţiilor).
Voi ce părere aveţi? Va prinde conceptul?
Mai multe puteţi afla aici.