Marissa Mayer, directorul Yahoo: dacă vorbeam despre supravegherile secrete ale NSA, puteam ajunge la închisoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marissa Mayer a vorbit despre problema cu NSA.
Marissa Mayer a vorbit despre problema cu NSA.

Marissa Mayer, directorul Yahoo, a discutat despre scandalul supravegherii de către NSA şi a spus că n-ar fi fost tocmai bine, dacă ar fi dat prea multe detalii. Declaraţiile ei vin în aceeaşi zi cu cele ale lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, care a criticat modul în care autorităţile au acţionat.

La conferinţa Disrupt organizată de TechCrunch, Marissa Mayer a vorbit despre ultima problemă majoră a companiilor cu afaceri online: spionarea utilizatorilor de către NSA. Se pare că aceste companii au interdicţie prin lege să nu divulge nimic despre cât de multe informaţii furnizează şi despre cine, notează The Guardian. Până acum, în rapoartele de transparenţă, companiile au publicat doar cifre despre cât de multe cereri au autorităţile.

„Dezvăluirea unor informaţii secrete este catalogată drept trădare şi poţi fi închis“, a afirmat Mayer. Ea a lăudat faptul că Yahoo, compania la a cărei conducere este, nu a acceptat niciodată prea uşor cererile autorităţilor şi de fiecare dată le-a investigat, dar rămâne problema informaţiilor secrete. „Când pierzi şi nu te conformezi, este trădare. Pentru noi a fost mai de ajutor să ne conformăm sistemului“, a comentat Mayer procesul acesta de a cere voie autorităţilor pentru a-şi informa utilizatorii. De aceea companiile insistă să le fie permis să dea mai multe detalii.

În trecut, Yahoo a acţionat în instanţă FISA (foreign intelligence surveillance act), legea prin care SUA pot cere informaţii despre utilizatori în interesul siguranţei naţionale. N-a avut însă succes acest demers. Însă, luni, directori ai Yahoo, Facebook, Google şi ai altor companii s-au întâlnit cu corpul de inteligenţă şi comunicaţii al preşedintelui SUA pentru a discuta despre poziţia pe viitor, după scandalul cu supravegherile NSA.

Yahoo şi Facebook au cerut permisiunea să li se permită să dea mai multe informaţii despre cererile autorităţilor. „Incapacitatea Yahoo de a răspunde cum trebuie în acest caz i-a afectat reputaţia şi i-a subminat afacerea nu doar în SUA, ci la nivel global. Yahoo nu poate răspunde unor astfel de informaţii doar cu generalităţi“, şi-a susţinut compania punctul de vedere.

În altă ordine de idei, creştere pentru Yahoo

La aceeaşi conferinţă Disrupt, Mayer a discutat şi despre succesul Yahoo şi noul logo. Ei îi place şi crede că a ieşit foarte bine, nu au cheltuit milioane de dolari pentru a-l face şi este al Yahoo, creat de companie, nu de altcineva.

image

Ea a mai anunţat şi că Yahoo are 800 de milioane de utilizatori activi lunar, iar 350 de milioane de oameni îi folosesc aplicaţiile mobile. Aici nu intră traficul de pe Tumblr, companie cumpărată de Yahoo pentru 1,1 miliarde de dolari.

Hai să discutăm şi pe Facebook la „Tech Adevărul“

Află mai multe despre Yahoo: 

„The Guardian“: NSA a plătit milioane de dolari marilor companii de Internet care au participat la programul de spionaj PRISM

Yahoo, un prim pas spre transparenţă: a făcut public numărul de cereri primite de la autorităţi privind datele utilizatorilor

Fondatorul Facebook a vorbit despre problemele cu NSA: „Au acţionat extrem de prost. Guvernul a dat-o în bară“

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite