Recrutarea intră pe fast forward în era reţelelor sociale. Secrete pentru a-ţi găsi rapid şi uşor locul de muncă ideal

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii activi pe piaţa muncii îşi doresc să aplice pentru un job şi să fie angajaţi printr-un proces  cât mai simplu şi rapid. Aceştia se aşteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă şi să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe reţelele sociale, în comunităţi online (9gag, reddit, twitch) şi pe site-urile de ştiri.

Pe lângă asta, generaţia Millennials îşi doreşte anunţuri de angajare scurte şi clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informaţii (cel puţin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers (https://smartdreamers.com/), în România.

Aproape 44% dintre respondenţii studiului sunt activi pe reţelele sociale între 1 şi 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparţine celor care petrec mai puţin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) şi cei care au o prezenţă în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.

Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunităţile online pe care le frecventează.

Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurenţă. 57,9% dintre respondenţi afirmă că dau click pe un Anunţ de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În acelaşi timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunţ doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievaţi afirmă că nu dau click pe un anunţ de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.

“De multe ori, deşi vede un anunţ de angajare pe mobil în timp ce e în oraş, în autobuz sau metrou, candidatul trebuie să ajungă la un laptop sau PC pentru a aplica. Şi asta pentru că foarte puţine companii din România oferă posibilitatea candidaţilor de a aplica pe mobil. Potrivit studiului nostru, 51,8% dintre respondenţi vor ca aplicarea să fie posibilă de pe smartphone, la doar câteva click-uri distanţă.” afirmă Damian Samoilă, Employer Branding Specialist în cadrul SmartDreamers.

Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu ştirile şi articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar şi platformele de joburi.

Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziţiei. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare şi volumul mare de informaţii solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenţi o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor şi a video-urilor din prezentarea companiei.

Studiul s-a derulat în România, pe un eşantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eşantion.

SmartDreamers este o soluţie de automatizare a procesului de recruitment marketing dedicată companiilor din întreaga lume. Înfiinţată în anul 2014 la Tîrgu-Mureş, SmartDreamers este partenerul unor branduri importante precum Genpact, Vodafone, UiPath, Orange sau Amazon în eforturile acestora de a recruta cei mai talentaţi candidaţi. Platforma SmartDreamers este utilizată pentru activităţi de recruitment marketing în ţări importante din Europa, America de Nord şi Asia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite