Rata absenteismului angajaţilor români este similară cu cea din regiune
0Rata absenteismului în România, reprezentând proporţia zilelor de absenţă în totalul zilelor lucrătoare, a fost anul trecut de 2,2%, faţă de 2,4% în 2014, similară cu cea din regiune, şi generează costuri mari pentru organizaţii, de peste 700 euro pe angajat la nivelul întregii pieţe.
Potrivit Mediafax, indicatorul se referă la absenţele nemotivate şi la cele din motive medicale.
„Absenteismul continuă să genereze costuri semnificative pentru organizaţii. În acest context, devine din ce in ce mai importantă explorarea de către angajatori a cauzelor acestuia, prin practici specifice de resurse umane (de exemplu, prin studii periodice de satisfacţie a angajatilor), precum şi prin dezvoltarea de programe ţinite de combatere a absenteismului (de exemplu, programe de motivare sau programe care vizează starea de sănătate a angajaţilor”, arată Horaţiu Cocheci, senior manager la PwC România, citat de Mediafax.
Dacă la nivelul întregii pieţe româneşti costul absenteismului este de 703 euro per angajat, în retail suma este de 440 euro, iar în sectorul farmaceutic de 1.132 euro, proporţional cu remuneraţia medie a personalului din fiecare domeniu, conform studiului Saratoga 2015, elaborat de compania de consultanţă şi audit.
Investiţia financiară în programele de dezvoltare a angajaţilor a crescut cu aproape 50% faţă de anul precedent, deşi timpul dedicat acestor programe a rămas constant, la 17 - 18 ore anual per angajat.
Cele mai multe ore de training per angajat au fost raportate de bănci, în vreme ce investiţiile cele mai mari în astfel de programe au fost făcute de companiile din sectorul farmaceutic (peste 1.000 de euro pe angajat).