Elevii bucureşteni au peste 3,2 milioane de absenţe nemotivate în anul şcolar 2014-2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhiva Adevărul
FOTO: Arhiva Adevărul

Elevii bucureşteni au lipsit mai puţin de la ore în anul şcolar 2014-2015 decât în anul şcolar anterior, potrivit Raportului privind starea învăţământului lansat marţi de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Prezent la eveniment, ministrul Educaţiei a spus că o măsură de prevenire a absenteismului ar fi un catalog virtual, dar mai important, reducerea absenţelor se face prin legătura profesor-elev.

Astfel, potrivit raportului, în anul şcolar 2014-2015 s-au înregistrat în total 6.616.890 de absenţe dintre care 3.264.174 sunt nemotivate. În anul şcolar 2013-2014 au fost mai multe absenţe, fiind vorba de un total de 7.393.292 de absenţe, dintre care 3.984.424 au fost absenţe nemotivate. 

De asemenea, potrivit raportului, s-au înregistrat şi mai puţine cazuri de violenţă în anul şcolar trecut faţă de anul şcolar 2013-2014. Astfel, dacă anul trecut au fost 151 de cazuri de violenţă întregistrate la nivelul şcolilor din Capitală, acum doi ani au fost 185 de astfel de cazuri. 

Din totalul celor 151 de situaţii de violenţă, cele mai multe (131) reprezintă violenţă împotriva persoanei, două cazuri au fost atentate la securitatea unităţii şcolare, şapte atentate la bunuri (furt) şi au mai fost alte 11 fapte de violenţă de altă natură. 

Cîmpeanu: Reducerea absenţelor se face prin legătura profesor-elev

Proiectul-pilot privind catalogul electronic prin care părinţii pot vedea absenţele elevilor în timp real poate fi o măsură pentru reducerea numărului de absenţe, consolidarea disciplinei şi a modului de organizare, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cmpeanu, la lansarea raoprtului. Însă, ministrul a subliniat că legătura profesor-elev este cel mai important lucru în diminuarea absenteismului şcolar.

"Elevul să nu se simtă obligat să vină la şcoală, ci să vină cu plăcere şi acest lucru se va întâmpla în măsura în care vom reuşi să avem programe şcolare care să vină în întâmpinarea aşteptărilor elevilor şi în care aceste programe să fie suficient de bine ancorate în realităţile mediului socio-economic şi atunci sunt convins că şi numărul de absenţe va fi mult diminuat", a spus Sorin Cîmpeanu, citat de Mediafax.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite