Petre Daea, despre oaia ca brand de ţară: Oaia este o statuie vie
0Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a declarat, marţi, că este în favoarea folosirii oii ca brand de ţară, argumentând că „oaia este o statuie vie“.
Ministrul Agriculturii a afirmat, iniţial, că oaia este „o statuie vie“. „Uitaţi-vă dumneavoastră în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţarii româneşti“, a completat Daea , pentru Antena 3.
Întrebat dacă frunza trebuie înlocuită cu oaia ca brand naţional, Petre Daea a raspuns: frunza „o are toată lumea dar oi ca în Romania nu“.Dupa care a incheiat: „Lânga oaie, găseşti o frunză, lânga frunză, nu poţi să găseşti o oaie“.
Profit.ro a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, şi ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Mioriţa, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid şi supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Mioriţa şi turismul românesc.
Poziţia ministrului Turismului
Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marţi, la Parlament, că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, deoarece România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discuţie „principială”, în condiţiile în care Ministerul Turismului trebuie să realizeze şase broşuri de promovare a ţării, care vor fi prezentate la târgurile interne şi internaţionale.