Blaga, la Liga Aleşilor Locali: Lui Dragnea nu-i pasă de creşterea economică, îi pasă de stadioane noi. Predoiu, pus pe glume despre adversarii politici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O parte din liderii PNL şi candidaţii pentru reşedintele de judeţ din ţară. FOTO Radu Eremia
O parte din liderii PNL şi candidaţii pentru reşedintele de judeţ din ţară. FOTO Radu Eremia

Liderii de partid de la centru şi aleşii locali liberali s-au întâlnit, sâmbătă, pentru a dezbate şi vota într-un cadru extins mai multe rezoluţii legate de regimul incompatibilităţilor, fonduri europene sau cote de gen. Copreşedinţii Vasile Blaga şi Alina Gorghiu au ţinut discursuri mobilizatoare şi şi-au atacat principalul adversar politic, PSD.

UPDATE Vasile Blaga, copreşedinte PNL : PNL e singurul partid care poate să învingă PSD-ul. Nu e aroganţă, e adevăr. Un vot de dreapta care nu vine spre PNL, e un vot dat PSD-ului. Vreau să le mulţumesc tuturor celor de aici. Sunt necesare aceste reuniuni deoarece cu toţi suntem conştienţă de rezultatul din 6 iunie când se va pune postamentul alegerilor. 

Joi, am fost cu colega mea la Dragnea în Teleorman. În timp ce în România a fost creştere economică, la Teleorman e o scădere economică. Nu am avut unde  să ţinem şedinţa. Am ţinut 2.000 de oameni afară. Nu au o casă de cultură. Lui Dragnea îi pasă de stadioane. De stadionul pentru o echipă de liga a IV-a. Echipa Prăbuşirea Alexandria.

  

Trebuie să câştigăm alegerile din toamnă pentru a duce România acolo unde îi este locul. Am mers în toată ţara. Nu mai sunt fiefuri ale PSD peste tot. E nevoie de muncă multă. Nu am pierdut niciodată o bătălie, nu o să pierdem nici astăzi. 

UPDATE Alina Gorghiu: Eu nu vând elefanţi roz la pol, dar cu Vasile Blaga conduc un partid cu atituudine. am un singur lucru să vă spun. După 5 iunie, pe 6 iunie 2016, o să fiţi atât de mulţi primari, viceprimari, preşedinţi de Cj încât în România vom trebui să reinventăm conceptul de opoziţie. 

Trebuie să analizăm cum gestionăm comunităţile locale ca aducem plusvaloare. Avem obligaţia să pregătim cât mai bine alegerile locale. 5 iunie e data alegerilor şi PNL trebuie să câştige alegerile.

Fostul Guvern, acel Guvern, a distribuit toate resursele de la bugetul central la comunităţi conduse de oameni PSD. A racolat primari. Aceste lucruri trebuie spuse tare.

Da, această legislaţie (n.r.privind incompatibilităţile), vă predispune unor suspiciuni nedrepte. Mai ştim că PNL trebuie să rezolve o temă. Aspectul salarizării în administraţie. Am senzaţia că statul român urmăreşte să-şi pedepsească funcţionarii, nu recompenseze munca şi buna credinţă. 

Vom conduce administraţia cu un Guvern de liberali care vor schimba România la faţă. 

Trebuie să discutăm de ideea de mai puţină politică şi mai multă administraţie (...)  să premiem primarii care şi-au făcut treaba cu fondurile europene. 

UPDATE Toate cele trei rezoluţii ale PNL au fost votate în unanimitate.

UPDATE Ciprian Dobre, preşedintele Ligii Aleşilor Locali, supune la vot mai multe moţiuni: o moţiune pe diminuarea discrepanţelor între mediul urban şi cel rural, o moţiune referitoare la respectarea cotelor de gen (cel puţin 30% din candidaţii PNL pentru consilii locale şi consilii judeţene să fie femei), o moţiune pentru realziarea de modificări a legislaţiei privind incompatibilităţilor. 

Rezoluţie „Urban şi Rural – Aceeaşi Românie”

În România, aproape jumătate din populaţia ţării (46%) trăieşte în mediul rural. Acest lucru nu ar fi o problemă dacă diferenţa dintre urban şi rural s-ar reduce la modul de viaţă diferit şi, foarte important, dacă acest lucru ar fi rezultatul unei alegeri individuale. Problema este dată de diferenţa enormă între standardele de viaţă din regiunile urbane şi cele rurale şi de faptul că majoritatea celor care trăiesc la ţară o fac din constrângerea lipsei de alternativă.

Zonele rurale din România sunt, în mare parte, de o frumuseţe rară – o spun topurile internaţionale de turism – şi, mai ales, au conservat exemplar tradiţiile populare vechi de sute de ani. Acest lucru în sine ar trebui să fie o atracţie pentru cei sătui de zgomotul oraşului, care îşi doresc o viaţă liniştită mai aproape de natură. Însă, lipsa activităţilor economice sau precaritatea lor, acolo unde există, face ca serviciile pentru populaţie să fie foarte reduse, ceea ce descurajează turismul şi face ca viaţa populaţiei stabile să fie foarte grea şi fără perspectivă. Singurul judeţ din ţară în care populaţia din mediul rural a crescut în ultimii ani este Cluj, în rest, procesul este invers.

Astfel, fiind conştienţi de potenţialul extraordinar al zonelor rurare din România,

Având în vedere datele ultimului recensământ realizat în România în 2011:

- La 20 octombrie 2011 populaţia stabilă a României era de 20.121.641 persoane. În municipii şi oraşe trăiesc 10.859 mii persoane, reprezentând 54,0% din totalul populaţiei stabile, iar în comune 9.262 mii de persoane, reprezentând 46%.

Cele mai mari procente de populaţie rurală le au regiunile cele mai slab dezvoltate din punct de vedere economic: Sud-Muntenia – 60,4%, Nord-Est – 58,4%, Sud-Vest Oltenia – 53,8%, la mijlocul clasamentului se situează Nord-Vest cu 47,4%, Sud-Est cu 46,5% şi Centru cu 42%. La polul opus se află Regiunea Vest cu doar 37,9% populaţie rurală. Regiunea Bucureşti-Ilfov are o situaţie aparte cu doar 9,8% populaţie în mediul rural.

În 11 judeţe ale ţării, comunele deţin peste două treimi din populaţia stabilă a judeţului. În această situaţie se află judeţele: Dâmboviţa (71,1%), Giurgiu (70,8%), Teleorman (67,6%), Neamţ (64,0%),Vrancea (63,8%), Călăraşi (63,8%), Bistriţa-Năsăud (63,3%), Buzău (61,4%), Vaslui (61,3%), Olt (60,9%) şi Sălaj (60,7%).

-  Faţă de situaţia existentă la recensământul anterior, populaţia stabilă a scăzut cu 1.559,3 mii persoane), adică 7,2%. Scăderea numărului populaţiei faţă de anul 2002 este mai accentuată în mediul rural - cu 9,6%, faţă de o reducere cu 5,0% în mediul urban.

- Studiile superioare se întâlnesc mai frecvent între persoanele din mediul urban: 22,4% din populaţia stabilă de 10 ani şi peste care trăieşte în municipii şi oraşe deţine o diplomă de studii superioare, faţă de 4,7% dintre locuitorii comunelor.

Principalul bazin geografic de emigrare se conturează în estul ţării (zona Moldovei şi vecinătăţi) unde se regăsesc primele 5 judeţe din topul ierarhizat după ponderile pe care le deţin în totalul celor 727,5 mii persoane plecate pe perioadă îndelungată în străinătate: Bacău, Neamţ, Suceava, Iaşi, Galaţi. Împreună reprezintă 31,2%.

Luând în considerare faptul că realitatea este mult mai dramatică decât cifrele, iar ea demonstrează că, unele zone rurale sunt în urmă şi cu 100 de ani faţă de restul ţării,

Având în vedere precaritatea serviciilor publice de sănătate, educaţie, furnizare de utilităţi, asistenţă socială şi protecţia copilului, precum şi lipsa cvasi-totală a serviciilor culturale în mediul rural,

Fiind conştienţi de faptul că realitatea actuală se poate schimba numai prin creşterea şi educarea unei noi generaţii de lideri ai comunităţilor rurale,

Partidul Naţional Liberal are credinţa că primul pas care trebuie făcut pentru redresarea mediului rural este de a reda încrederea cetăţenilor din aceste zone.

Partidul Naţional Liberal consideră că guvernarea, locală sau centrală, trebuie să se ocupe de o jumătate din populaţia ţării, la fel de mult cum se ocupă şi de cealaltă jumătate, şi că mediul URBAN şi RURAL fac parte din aceeaşi Românie. Astfel, PNL se obligă să se aplece cu prioritate asupra problemelor din mediul rural pentru reducerea decalajelor existente între cele două tipuri de comunităţi.

Partidul Naţional Liberal este singura formaţiune politică din ţară care are, din anul 2011, o structură naţională dedicată mediului rural – TNL Rural, organizaţie specială care funcţionează în cadrul TNL România. TNL Rural are membri în toate judeţele ţării şi organizează proiecte de pregătire pentru tinerii din mediul rural, campanii de conştientizare pentru populaţie, precum şi schimburi de experienţă între tinerii din diverse zone rurale ale ţării.

Partidul Naţional Liberal consideră că dezvoltarea zonelor rurale nu este realizabilă doar prin aplicarea unor proiecte sociale, care doar acoperă pentru un timp problemele reale, dar nu sunt capabile să genereze o schimbare profundă.

Partidul Naţional Liberal consideră că renaşterea satului românesc se poate face numai acţionând simultan două pârghii: implementarea unor politici capitaliste bine gândite care să ajute la expansiunea antreprenoriatului şi a investiţiilor private şi derularea unor programe educaţionale pe termen lung care să reducă abandonul şcolar şi să dea şansa tinerilor din mediul rural de a avea o viaţă la standarde decente.


Eficientizarea managementului în administraţia publică locală

Este evident faptul că, în ultimii patru ani, administraţia publică locală nu a înregistrat progrese semnificative în privinţa organizării activităţii şi a clarificării şi simplificării procedurilor de lucru. Astfel, se ridică întrebarea dacă există reguli, iar dacă da, care sunt acelea, cât de eficiente sunt şi în ce măsură se respectă. Răspunsul este că regulile de astăzi sunt ambigue, de multe ori aleatorii,  chiar arbitrare. Un exemplu ar fi regimul incompatibilităţilor şi conflictului de interese reglementat de 275 de acte normative.

În acest context, Liga Aleşilor Locali a Partidului Naţional Liberal propune luarea unor măsuri în trei dintre direcţiile strategice ale managemetului local.

1.Descentralizarea deciziilor

Administraţia publică locală are nevoie de o reformă urgentă privind descentralizarea deciziilor care privesc treburile locale. Multe decizii se iau astăzi fie în ministere, fie la nivelul societăţilor naţionale, respectiv a companiilor naţionale, fără consultarea reprezentanţilor administraţiei publice locale. Astfel, s-a ajuns în situaţia ca investiţiile companiilor naţionale sau societăţilor naţionale să nu aibă nimic în comun cu interesele comunităţilor şi cu nevoile administraţiei publice locale.

Partidul Naţional Liberal solicită Guvernului ca planurile de investiţii să primească cel puţin avizare consultativă în Unităţile administrative teritoriale.

2.Eliminarea incompatibilităţii public – public

PNL consideră că Legea 161/2003, prin care primarii, viceprimarii, preşedinţii, vicepreşedinţii de Consiliu Local şi Consiliu Judeţean nu pot face parte din Consiliile de Administraţie ale societăţilor comerciale sau regiilor autonome de interes naţional şi local, subordinate Consiliului Local sau Consiliul Judeţean inventează conceptul de incompatibilitate public/public, ceea ce este un non-sens. Modificarea acestor prevederi va elimina, practic, incompatibilitatea, respectiv conflictul de interese dintre două interese publice.

Această stare de incompatilibitate, prevăzută expres de Legea 161/2003, contrazice prevederile Legii administraţiei publice locale, nr. 215/2001, care are caracter organic, care stipulează:

-   Consiliul local exercită în numele unităţii administrativ – teritoriale toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome şi în acest sens va desemna prin hotărâre persoanele împuternicite să-i reprezinte interesele în cadrul acestor entităţi (art. 36, alin. 3, lit. c şi art. 37);

Primarul reprezintă unitatea administrativ-teritorială în relaţiile cu terţi (art. 62);

Totodată primarul este obligat să ia măsuri pentru aducerea la îndeplinire a atribuţiilor Consiliului local în ceea ce priveşte prestarea serviciilor publice de interes local (art. 63, ali. 5, lit. c).

Aşadar, la iniţiativa forumului Liga Aleşilor Locali, Grupurile Parlamentare ale PNL vor propune

modificarea Legeii 161/2003, în sensul ca primarii, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii Consiliilor Locale şi Consiliilor Judeţene să poată face parte din Consiliile de Administraţie ale societăţilor comerciale sau regiilor autonome subordinate Consiliului Local sau Consiliul Judeţean.

3.Accelerarea procesului de activare şi absorbţie a fondurilor europene

Liga Aleşilor Locali a PNL consideră inadmisibilă maniera în care sunt gestionate activităţile la nivel naţional pentru exerciţiul bugetar European 2014 – 2020. Întârzierea de doi ani şi trei luni, contribuie la persistenta şi chiar adâncirea decalajului de dezvoltare economică dar şi de mentalitate între România şi celelalte state europene.

Fondurile financiare nerambursabile alocate României în acest exerciţiu bugetar sunt de 30,91 miliarde de euro. Aceste fonduri sunt alocate prin 9 programe operaţionale care au în total 57 de axe prioritare.

Din cele 9 programe doar 5 sunt active, şi acestea parţial.

Din cele 57 de axe prioritare doar 8 sunt active.

Din 30,91 miliarde euro, doar 2,11 miliarde euro au fost activaţi.

După 37% din perioada de timp a actualului exerciţiu bugetar doar 6% din bani au fost activaţi (nu cheltuiţi). 

Teoretic, urmează ca în 63% din timp să fie activaţi 94% din bani şi cheltuite 100% din fonduri

Practic, acest lucru este imposibil.

Suntem în această situaţiei datorită birocraţiei, incompetenţei, şi blocării în justiţie a litigiilor apărute în proiecte finanţate din bani europeni. Există, însă, posibilitatea de a crea instrumente care să amelioreze semnificativ această situaţie.

Partidul Naţional Liberal a formulat amendamente clare în cadrul dezbaterilor Comisiilor juridice reunite în vederea înfiinţării Tribunalului achiziţiilor publice – ca instrument de accelerare a abdorbţiei fondurilor europene, astfel încât procesele să se finalizeze în justiţie în maxim 100 de zile. 


Rezoluţie privind ”Agenda femeii din România”

Preambul:

În România, femeile primesc drept de vot prin Constituţia promulgată în 28 februarie 1938. După numai 2 zile, la 30 martie, partidele politice sunt dizolvate printr-un decret-lege care instaurează, astfel, dictatura Carlistă. După scurta perioadă de conducerea Regelui Mihai I, este instaurată dictatura comunistă. Prin constituţia comunistă din 1946, femeile primesc drepturi electorale depline, dar fără niciun folos, căci alegerile în dictatură sunt un simulacru.

Românii trebuie să realizeze faptul că în ţara noastră, femeile au votat pentru prima oară cu adevărat la alegerile din mai 1990. De asemenea, trebuie să conştientizăm faptul că acordarea deplină a dreptului de vot într-o democraţie este doar o condiţie minimală, nu şi suficientă pentru echilibrul de gen în societate.

Astăzi, România, în ansamblul ei, este afectată de un dezechilibru de gen în toate aspectele vieţii sociale, pornind de la distribuirea rolurilor în familie, trecând prin discriminările din viaţa profesională şi terminând cu reprezentarea în sistemul politic şi administrativ, atât la nivel local, cât şi central. Acest lucru înseamnă că jumătate din populaţia ţării este privată de pârghiile necesare prin care să se exprime, atât ca individ, cât şi ca grup social.

În acest context, Partidul Naţional Liberal, în parteneriat cu Asociaţia ”Societatea Liberală”, a demarat proiectul ”Agenda Femeii din România” ca instrument de consultare publică asupra nevoilor şi intereselor electoratului feminin. Până în momentul de faţă au avut loc 19 consultări publice, în Bucureşti şi în localităţi urbane şi rurale din 16 judeţe.

Premise:

-          Fiind conştienţi de faptul că femeile reprezintă 51,4% din populaţie, conform ultimului recensământ,

-          Ca urmare a datelor preliminare obţinute în urma implementării instrumentului de consultare publică ”Agenda Femeii din România”,

-          Luând în considerare faptul că femeile au nevoi, aspiraţii şi responsabilităti specifice, cu impact major atât în viaţa de familie, cât şi în cea publică,

-          Ca urmarea a necesităţii evidente ca Partidul Naţional Liberal să prezinte public soluţiile pe care le propune electoratului feminin,

-          Având în vedere lista preliminară cu problemele prioritare vizate de femei, care a reieşit în urma consultărilor publice, redate mai jos în ordinea importanţei pe care au acordat-o cei chestionaţi:

1.      Lipsa locurilor de muncă şi veniturile foarte mici per familie,

2.      Locuri insuficiente în creşe, grădiniţe, centre de zi pentru copii cu dizabilităţi, cămine de bătrâni,

3.      Scaderea natalităţii şi îmbătrânirea populaţiei,

4.      Lipsa medicilor,

5.      Probleme legate de grija pentru copii: lipsa supravegherii pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, abandonul scolar, lipsa medicului psiholog in scoli, lipsa locurilor de joacă şi educaţie extra curriculară,

6.      Violenta in familie,

7.      Lipsa unor programe de susţinere pentru mamele singure,

8.      Accesul limitat la informaţii publice despre modalităţile de sprijin pentru femei, care ar trebui puse la dispoziţia comunităţilor prin intermediul primăriilor,

9.      Discriminarea şi atitudinile misogine,

10.  Stimularea femeilor active pe piata muncii şi organizarea de cursuri de perfectionare sau recalificare pentru femei,

11.  Slaba reprezentare a femeilor în structurile decisive în politică şi administraţie,

12.  Lipsa evenimentelor de dezvoltare personală a femeilor,

Concluzii:

-          Partidul Naţional Liberal observă faptul că femeia consideră ca fiind ale sale, problemele cu care se confruntă întreaga societate. Femeia din România pune pe primele locuri în lista de priorităţi nevoile familiei sale, în special ale copiilor, dar şi ale vârstnicilor din familie. Femeia din România nu se gândeşte în primul rând la sine nici măcar când i se cere expres acest lucru. Foarte puţine dintre problemele numite se referă, într-adevăr la probleme specifice femeilor (ex. stimularea femeilor active pe piaţa muncii), dar şi acestea au în vedere calitatea de profesionist, celelalte fiind ridicate în calitate de mamă, soţie, fiică sau nepoată, niciuna referindu-se la nevoile sale ca individ (ex. cursuri de dezvoltare personală pentru femei).

-          Partidul Naţional Liberal îşi asumă public misiunea de a încuraja societatea românească - prin toate instrumentele administrative şi politice pe care le are la dispoziţie un partid - să clădească un mediu favorabil pentru susţinerea şi promovarea femeilor, nu numai din punct de vedere al parităţii, ci şi din punct de vedere al mentalităţii de a considera că femeia şi bărbatul sunt egali în societate.

-          Partidul Naţional Liberal consideră că Agenda specifică a femeii din România nu are culoare politică şi ea poate fi evidenţiată şi pusă cel mai bine în aplicare chiar de către femei, astfel încât îşi reafirmă suportul pentru ca cele două proiecte legislative privind cotele de gen de minim 30% pe listele pentru alegerile locale, respectiv parlamentare din acest an să devină Lege cât mai degrabă cu putinţă.

-          Partidul Naţional Liberal încurajează şi susţine ca pe listele sale pentru alegerile locale din iunie 2016, cota de minim 30% femei să fie respectată, cel puţin în privinţa listelor pentru toate Consiliile Judeţene şi toate municipiile reşedinţă de judeţ din ţară.

-          Partidul Naţional Liberal va continua implementarea proiectului ”Agenda Femeii din România” pentru a afla şi a înţelege cât mai bine nevoile şi aspiraţiile acelei jumătăţi din populaţia ţării reprezentată de femei.

-          Partidul Naţional Liberal mulţumeşte tuturor femeilor din România pentru efortul lor de a răzbate, a inainta şi a se impune într-o societatea care este doar la începutul procesului de conştientizare şi recunoaştere a valorii lor sociale.

UPDATE Ilie Bolojan, secretar general al PNL: Trebuie să susţinem reţele de bază în mediul rural şi nu investiţii care nu aduc plus valoare. Degeaba le facem săli de sport în rural sau parcuri lângă pădure, banii trebuie redirecţionaşi cu prioritate.  Oamenii să fie pregătiţi să lucreze în economia locală şi să susţinem o putere mai mare a primariilor în şcoli. 

O tara se dezvoltă cu: buna guvernare, economie funcţională şi legi bune şi justiţie corectă. Primarii nu au nevoie de pensii speciale, dar avem 3.000 de primari care au absorbit fonduri europene. 

Trebuie să renunţam la acest sistem de incompatiblităţi public-public. Cei care fură să o păţească, dar cei care vor să facă ceva nu au timp să umble în haţiş ca să nu facă o greşeală.

  

UPDATE Ludovic Orban, candidatul PNL pentru Bucureşti: Dăm semnalul începerii campaniei electorale. De fapt, această campanie e o bătălie, o bătălie cu un adversar de care nu auzit până astăzi. Ne luptăm cu un PSD care înseamnă minciună, nesimţire, corupţie. muncă. În toată ţara PSD înseamnă sărăcie. Uitaţi-vă la harta judeţelor şi oraşelor conduse de PSD. Nu sunt investiţii acolo, nu există locuri. Avem obligaţia să câştigăm aceste alegeri. Nu pentru noi.Vreau să aud un strigăt de luptă, de izbândă.

UPDATE Preşedintele PNL Bucureşti, Cătălin Predoiu: Alegerile vor fi încă o bătălie pe care o vom câştiga graţie celor din spatele nostru, graţie vouă. Nu am ştiut că o să iau cuvântul. Nu mi-am pregătit un discurs. 

Vreau să vă spun un banc scurt: „Eşti la polul Nord şi trebuie să vinzi unui eschimos un elefant roz. Cum faci? Cu atitudinea potrivită“. Aşa trebuie să facem noi. 

PSD-ul oricum a intrat într-o fază ciudată. Se desfăşoară ceva acolo. Un joc de-a baba oarba, cu Zgonea în loc de baba oarba.

UPDATE Gheorghe Flutur, candidat pentru CJ Suceava: Mai sunt 63 de zile până la alegerile locale. Am discutat astăzi de combaterea sărăciei, de diferenţa dintre urban şi rural. Cred că echipa PNL are obligaţia să fie încurajatorii creării locurilor de muncă. Noi trebuie să chemăm oamenii acasă, să le dăm speranţa locurilor de muncă. Vrem şi autostradă peste Carpaţi. La capătul autostrăzii trebuie să fie iniţiativă. 

Candidati ai PNL LAL 2016

UPDATE Pavel Badea, candidat pentru Primăria Craiovei: A fi primar în 2016 înseamnă a face sport extrem. Ultimii primari ai Craiovei au avut probleme. Unul a fost condamnat, unul e în arest la domiciliul. Îi felicit pe cei care îşi asumă responsabilitatea să candideze. Vreau ca noi să facem un alt fel de politică. Aşa să ne ajute Dumnezeu! 

UPDATE Gheorghe Falcă, primarul Aradului: Am 16 ani de administraţie,Ştiu ce înseamnă experienţă la CJ. Ştiu ce înseamnă Primăria. Am văzut cum a evoluat ţara noastră. Trei adevăruri: i) România e cea mai centralizată ţară din UE. Astăzi, România e mai centralizată ca înainte de 1989. 

ii)Când ajungi primar nu poţi fi singur acolo. Ai nevoie de un aparat administrativ. Administraţia locală nu mai are arhitecţi, ingineri constructori. Fără aceşti oameni nu poţi aduce performanţă. 

iii) Primarii şi preşedinţii de Consiliu judeţean - orice ordin al unui ministru sau al unei direcţii naţionale trebuie să ştii că este peste orice hotărâre de consiliu. Trebuie discutat de demnitatea primarului, de statutul primarului.  


Preşedintele Ligii Aleşilor Locali, Ciprian Dobre, a explicat, vineri seară, într-o conferinţă de presă, că PNL va vota cel puţin trei moţiuni. O primă moţiune - „Urban sau rural, aceeaşi România“ - se refereă la diminuarea discrepanţelor între mediul urban şi mediul rural. 

O a doua rezoluţie pe care liberalii o vor vota sâmbătă prevede respectarea cotelor de gen la alegerile locale, adică 30% din candidaţii pentru Consilii locale sau Consilii Judeţene să fie femei. 

O a treia rezoluţie se referă necesitatea unor schimbări legislative în materie de incompatibilităţi care să ducă „eliminarea unui concept unic în lume descoperit în România — incompatibilitatea între un interes public şi un interes public".  

„Vom solicita grupului parlamentar al PNL modificarea Legii 215 prin care şi azi se prevede incompatibilitatea unui consilier local de a vota viceprimar în consiliu dacă el e persoana care aspiră la acest titlu şi acelaşi lucru la consiliul judeţean. (...) A doua incompatibilitate e legată de o modificare a Legii 131 prin care solicităm ca primarii, viceprimarii şi preşedinţii şi vicepreşedinţii de CJ să poată face parte din consiliile de administraţie ale societăţilor comerciale de interes local, regiilor autonome de interes local, în special atunci când vine vorba despre utilităţi“, a afirmat Ciprian Dobre.

Programul LAL

Ora 10.00 - prezentarea direcţiilor strategice ale PNL în alegerile locale din iunie 2016 (Sala de conferinţe a Hotelului TEN, strada Traian nr. 53, Constanţa);

Ora 13.00 - sesiunea Ligii Aleşilor Locali (Sala Sporturilor Constanţa). 

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite