VIDEO Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, despre restructurarea RATB, autostrada suspendată şi lucrările care întârzie în Bucureşti
0Miercuri, 1 iulie, primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a venit în platoul Adevărul Live să vorbească despre marile proiecte din Bucureşti pe care le-a demarat în timpul celor două mandate. De asemenea, edilul-şef a adus în discuţie şi planurile pe care le are pentru bucureşteni, dar şi despre o nouă candidatură la Primăria Capitalei.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a vorbit despre cele importante proiecte din Bucureşti, despre ce a realizat în cele două mandate pe care le-a obţinut, dar şi despre o viitoare candidatură la Primăria Capitalei.
De asemenea, edilul-şef a prezentat şi modul în care decurg lucrările pe şantierele deschise deja în Bucueşti, precum Pasajul Piaţa Presei Libere şi Pasajul Piaţa Sudului.
Pasajul Piaţa Presei Libere, deschis la sfârşitul lunii iulie
Există o întârziere de vreo trei săptămâni. Constructorul mai are de aşezat ceva. Nu putem da drumul circulaţiei dacă nu există o siguranţă. Nu îmi place să tai panglici. Sunt o serie întreagă de greutăţi acolo. Nu interesează pe nimeni că staţia de transformare n-a venit la timp sau că întârzie firul. Am vrut şi vreau în continuare când dau drumul la pasaj să fie locuri speciale care să le dea posibilitatea şi persoanelor cu dizabilităţi să traverseze Bulevardul Kiseleff. Aceste lucruri sunt gândite şi unele sunt puse deja şi în operă. Sper ca sper sfârşitul lunii iulie să dăm drumul circulaţiei.
Pasajul Piaţa Sudului va fi gata în 2016
Este eticheta generală: când începi proiectul începi să descoperi surprizele, unde e o ţeavă sau unde sunt firele. Îmi aduc aminte de o discuţie pe care am avut-o recent. Muncitorii au găsit un fir în pământ, în timpul săpăturilor, şi mi-au zis aşa: „haideţi să-l tăiem şi vedem cine ţipă!“. L-am spus „aţi înnebunit?“, pentru că în zonă se află un cartier cu zeci de mii de oameni. Din cauza reţelelor edilitare întârzie aceste lucrări. Termenul de finalizare de la Pasajul Piaţa Sudului este 31 decembrie 2015, probabil o să mai cerem o lună, două luni. Eu sper să îl inaugurăm la începutul anului viitor.
Pasajul Piaţa Romană, condiţionat de Banca Mondială
Aici sunt două probleme. S-a făcut un apel la un împrumut de la Banca Mondială, s-a încheiat creditul de 100 de milioane de lei pentru Piaţa Romană, numai că mi-au băgat o clauză care nu ţine de mine: să se unească RADET cu ELCEN. Despre asta este vorba când ai condiţii de la Banca Mondială. Al doilea motiv este foarte serios: verificarea expertizei blocului din Piaţa Romană. Pasajul va fi constuit în apropiere şi trebuie să vedem dacă se slăbeşte rezistenţa blocului. Licitaţia este făcută de pe vremea lui Videanu.
Tunelul de sub Casa Poporului, inclus în proiectul Bulevardului Uranus, amânat de Parlament
De trei ani stăm în ultimul aviz. Nu avea niciun sens să pun la investiţii când ştiam că n-am avizul. Parlamentul trebuie să fie de acord pentru acest tunel. Zilele trecut am discutat cu preşedintele Camerei, a promis că îl pune. Nu ştiu unde îl pune că a început vacanţa. Eu sunt pregătit cu logistica de începere, dar nici nu pot să îl pun pe lista de investiţii, să-l scot la licitaţie şi să aştept avizul.
Restructurări la RATB
Sunt în plină restructurare cu RATB. Au văzut şi ei (n.r. conducerea regiei) că nu se poate în felul ăsta. Joi, 2 iulie, mă întâlnesc cu BERD (n.r. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare) pentru a avea la dispoziţie o consultanţă serioasă pentru restructurarea RATB, dar nu aşa să dăm afără o mie de oameni. Sunt acolo 11.000 oameni, trebuie să vedem cum putem să restructurăm. Eu nu cred că vor pleca foarte mulţi. Corpul administrativ va fi probabil puţin mai afectat. Deocamdată am discutat la nivel de principii, cam cum să arate. Să vedem dacă vor fi două societăţi comerciale.Este posibil să avem două societăţi comerciale, una cu tramvaie şi cu uzina şi alta cu autobuze.
Proiectul „autostrăzii suspendate“
Sunt bucăţi de amenajare, asta am spus la New York (n.r. atunci când edilul declara că au început lucrările la autostrada suspendată din Bucureşti). În primul rând că autostrada nu poate fi peste tot pe stâlpi. O parte dintre construcţiile s-au făcut, fie că sunt pe sub pământ, fie că sunt la suprafaţă. Unul dintre exemple este Bulevardul terminat Ghica, care merge către Piaţa Delfinului. Acolo va fi un pasaj subteran, de comun acord cu metroul şi va ieşi în Nicolae Grigorescu.
Unele părţi sunt prefigurate pentru viitor. N-am stat să adun, dar până acum nu cred că am făcut în jur de 8 – 10- kilometri (n.r. din proiectul botezat „autostrada suspendată“). Părţile astea sunt utilizate, nu aşteaptă nicio inaugurare. Este vorba despre bucăţi. De fapt, proiectul se numeşte inelul median de nord. Principala zonă de aproape 11 kilometri nu e o mare filosofie. Va însemna de la DN1 legătura cu A1. Am mers în continuare cu Podul de Virtuţii, Splaiul Independenţei. Am căzut de acord că intrăm şi într-un tunel. De aceea am spus că o serie întreagă de lucrări s-au terminat, în timp ce altele urmează să înceapă.
„E o nebunie majorarea preţului de transport pentru gigacalorie“
An de an se invoca datoria care vine din istorie şi oricât de mulţi bani aş da ELCEN-ului spune: „varsă în contul ESCROW“. Ei acordă salariile, restul banilor sunt manageriaţi de ei (n.r. conducerea ELCEN). Un sfert din bugetul Capitalei se duce pe subvenţia de la RADET şi RATB. Este o nebunie majorarea preţului de transport pentru gigacalorie.
Despre un nou mandat la cârma Primăriei Capitalei
Mă gândesc să termin ce am terminat pe infrastructura rutieră, şcolară, sportivă. Ce vor vrea oamenii asta va fi.