Portul Corabia, menţinut închis din cauza secetei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Temperaturile extrem de ridicate din ultimele săptămâni au dus la o secetă ale cărei repercusiuni se văd şi în cazul portului oraşului Corabia. Folosit de obicei pentru transportul fluvial al produselor agricole, portul menţionat a fost închis de autorităţi după ce nivelul Dunării a scăzut periculos de mult. În fapt, pe mijlocul canalului navigabil au apărut la suprafaţă veritabile insule de nisip.

Din cauza scăderii debitului Dunării, de mai bine de o săptămână, nicio navă nu mai poate acosta în Portul oraşului Corabia pentru a fi încărcată. Temperaturile extrem de ridicate din ultima perioadă au dus la scăderea fluviului la cote istorice. Datele oficiale arată că, la intrarea Dunării în ţară, debitul este de 2.700 mc/s şi este în scădere, mult sub media multianuală a lunii august care este de 4.300 mc/s.

Din acest motiv, autorităţile au închis portul. Niciun vas nu mai pot acosta în Portul Corabia din cauza scăderii fluviului, mai ales că, pe mijlocul fluviului, au apărut insule de nisip formate din aluviuni.

O altă cauză a situaţiei actuale de pe Dunăre în dreptul Portului Corabia este reprezentată şi de lipsa lucrărilor de dragare a fluviului, lucrări solicitate în mod constant de către autorităţile locale încă din luna mai.

“Este strigător la cer ceea ce se întâmplă în cazul Portului Corabia, pentru care noi am tras un semnal de alarmă încă din luna mai că trebuie urgent efectuate lucrări de dragare a canalului, dar nu am fost ascultaţi. Astfel că situaţia de faţă nu este deloc de mirare: pe mijlocul Dunării sunt insule de nisip care au apărut prima dată acum aproape patru luni, numai că acum sunt mult mai mari. Nu mai circulă nicio navă şi asta afectează afacerile celor care obişnuiau să utilizeze portul Corabia, şi aici mă refer în special la fermieri, la cei cu afaceri în agricultură pentru că, din cauza închiderii circulaţiei navigabile, niciun vas nu mai poate ajunge la silozurile din portul comercial al oraşului, de unde plecau zeci de barje încărcate cu cereal. Acum nu mai este posibil acest lucru”, a afirmat Dan Oltean, purtător de cuvânt al Primăriei oraşului Corabia.

Problemele de la Corabia afectează însă şi turismul. Astfel, mai multe nave de croazieră plecate din Germania şi Austria, având ca destinaţie Delta Dunării - via Tulcea, sunt blocate pe sectorul Corabia - Turnu Măgurele din cauza nivelului scăzut al Dunării.

Autorităţile locale au cerut în ultimele patru luni constant Ministerului Transporturilor şi Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos R.A. Galaţi dragarea canalului, dar nici până în prezent nu au fost alocate  fondurile necesare. Mai mult, reprezentanţii oficiali de la Bucureşti şi Galaţi aruncă acum “pisica” în curtea bulgarilor, despre care afirmă că nu au făcut nimic pentru a preîntâmpina criza din prezent pe sectorul lor al canalului navigabil pe Dunăre. Precizăm că lucrări de dragare a Dunării în zona portului oraşului Corabia nu au mai fost efectuate de dinainte de 1989.

Vă mai recomandăm pe aceeaşi temă:

Autorităţile centrale tratează superficial problema ”gâtuirii” Dunării la Corabia

FOTO  Proiect vital pentru oraşul Corabia, pus în pericol de nepăsarea autorităţilor centrale

FOTO  Sistemul de distribuţie a gazelor naturale în Corabia, inaugurat

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite