Stadiul lucrărilor pe Autostrada Lugoj – Deva: între 53 şi 80 la sută. Constructorii folosesc peste 600 de muncitori

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Lugoj – Deva: între 53 şi 80 la sută. Constructorii folosesc peste 600 de muncitori

FOTO: DRDP Timişoara.

Peste 600 de muncitori lucrează în prezent pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva. Un tronson se află în stadiul de realizare de 80 la sută şi va fi inaugurat în luna august, potrivit celor mai optimiste estimări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a prezentat situaţia celor trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflate în şantier.

„Antreprenorii de pe cele trei loturi ale A1 Lugoj - Deva continuă lucrările în ritm susţinut. La data de 21 iunie 2017, stadiul fizic al lucrărilor era următorul: Lotul 2 - 68,56 %, lotul 3 - 78,58 %, lotul 4 - 53,23%. Câteva categorii de lucrări executate sunt următoarele: pe Lotul II - săpături, spaţii de servicii, taluzuri, marcaje rutiere, terasamente; pe Lotul III – terasamente, structuri pasaje, taluzări, amenajare zonă spaţii de servicii şi utilităţi; pe Lotul 4 – infrastructuri pasaje, terasamente, podeţe, zid de sprijin în zona barajului de la Mintia, relocări şi protejare utilităţi şi DJ706 A, sondaje geotehnice”, au informat reprezentanţii DRDP Timişoara.

În prezent, peste 600 muncitori şi peste 300 utilaje şi echipamente sunt mobilizate pe cele trei şantiere.

Când vor fi realizate cele trei tronsoane
Lucrările pe cele trei loturi ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării au demarat la sfârşitul anului 2013 şi la începutul anului 2014 şi trebuiau finalizate, potrivit contractelor dintre Compania de Autostrăzi şi constructori în luna mai a anului trecut.

Lotul II, între satele Coşevita şi Traian Vuia, va avea o lungime de 28,6 kilometri, valoarea contractului  fiind de 562,73 milioane lei. Lucrările sunt realizate de Asocierea Salini Impregilo Spa şi SECOL SA. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier primii 16 kilometri, însă potrivit raportului din luna mai al CNAIR, segmentul de 14 kilometri rămas în construcţie va fi realizat până în martie 2020.

Lotul III este realizat între Coşeviţa şi Ilia şi va avea 21,1 kilometri, valoarea proiectului fiind de 578 de milioane de lei, fără TVA. Lucările sunt efectuate de Asocierea Teloxim Con SRL -  Comsa SA – Aldesa Constructiones SA – Arcadis Eurometudes SA, iar CNAIR a estimat că proiectul va fi inaugurat în august 2017.

Lotul IV, între Ilia şi Şoimuş (Deva), va avea 22,1 kilometri, costul său fiind estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Execuţia proiectului este realizată de SC Tehnostrade – SC Spedition UMB SRL, iar CNAIR estimează că tronsonul va fi finalizat în luna decembrie a acestui an.

Autostrada Lugoj – Deva va însuma 100 de kilometri. Lotul I, dintre Traian Vuia - Sanovita, de 27,4 kilometri a costat 681,04 milioane lei şi a fost inaugurat în decembrie 2013.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Autostrada Lugoj – Deva şi „blestemul Peşterii cu lilieci”. Dealul din jurul grotei este excavat, dar liliecii rezistă

Dealul de la marginea satului Şoimuş este excavat în aceste zile pentru a face loc traseului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, însă în zona Peşterii – Tunel, în care se ascund câţiva lilieci, lucrările sunt blocate. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere caută soluţii pentru relocarea acestor vietăţi.

VIDEO Autostrada Vestului, încă un an complet sterp. Istoria celor 0 kilometri daţi în folosinţă şi lungul şir de rateuri

Niciun kilometru din Autostrada Lugoj – Deva, al cărui termen de finalizare a fost stabilit, iniţial, în 27 mai 2016, n-a fost dat în folosinţă în acest an. Lucrările la autostradă au demarat la sfârşitul anului 2013, dar problemele tehnice şi un lung şir de ghinioane au condus la întârzierea proiectului.

Autostrada Deva – Lugoj va fi realizată integral până la sfârşitul anului 2017, potrivit celor mai optimiste planuri

Abia la sfârşitul anului viitor şoferii vor putea folosi integral autostrada Lugoj – Deva, în lungime totală de circa 100 de kilometri, potrivit celor mai recente informaţii oferite de directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor.

citeste totul despre: