Anchetă DNA în cazul şoselei construită pe fonduri UE, care se opreşte în pădure, la limita judeţului Hunedoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoseaua se încheie la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş - Severin. FOTO: Daniel Guţă.
Şoseaua se încheie la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş - Severin. FOTO: Daniel Guţă.

Patru angajaţi ai Consiliului Judeţean Hunedoara au fost audiaţi la Direcţia Naţională Anticorupţie – Alba Iulia, despre modul în care a fost derulat proiectul de modernizare a Drumului Judeţean 687 D, finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană. Şoseaua a fost inaugurată în umă cu doi ani.

Patru funcţionari din cadrul Consiliului Judeţean Hunedoara au fost chemaţi la sediul din Alba Iulia al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pentru a da explicaţii privind derularea proiectului de modernizare a Drumului Judeţean 687 D, care traversează satele Topliţa, Dăbâca, Hăşdău, Lunca Cernii de Sus şi Gura Bordului şi se opreşte la limita dintre judeţul Hunedoara şi Caraş – Severin.

„Este o neconcordanţă între ceea ce şi-au asumat membrii comisiei la recepţia lucrării şi unele obiecţiuni, observaţii, pe care le-a făcut Agenţia de Dezvoltare Regională Vest ulterior. În ceea ce ne priveşte pe noi, strict, investiţia a fost făcută corect. Se circulă pe drumul spre Lunca Cernii, este foarte util. Ba, mai mult, judeţul Caraş Severin doreşte să continue acest drum judeţean, tot pe fonduri europene, până la drumul naţional', a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.  

Povestea şoselei blocată în pădure
Şoseaua de circa 30 de kilometri, construită printr-o finanţare de 100 de milioane de lei de la Uniunea Europeană, a fost inaugurate în toamna anului 2013, în prezenţa a doi foşti miniştri: al Muncii, Mariana Câmpeanu, şi al Transporturilor, Ramona Mănescu.

„Această cale de acces reprezintă o deschidere pentru comunităţile din Ţinutul Pădurenilor, aflate în izolare. Era nefiresc ca în această perioadă, în care construim minuni ale tehnicii, să nu avem drumuri. Ţine de civilizaţie, de lucruri foarte simple si foarte normale, de care toţi cetăţenii trebuie să beneficieze, indiferent că locuiesc la oras sau la sat”, declara, la data inaugurării, Ramona Mănescu.

Proiectul nu a mai fost continuat de autorităţile din Caraş-Severin, care trebuiau să construiască încă 10 kilometri de şosea, până în satul Rusca Montană, prima localitate din judeţul vecin care urma să fie tranzitată de noua şosea. De altfel, nici drumul forestier impracticabil care continuă de la limita judeţelor Hunedoara şi Caraş – Severin nu a mai fost amenajat.


Vă recomandăm şi:

FOTO Ciudăţeniile şoselei construite pe munte în satul Târsa: drumul modern, dar pustiu şi stâlpii din mijlocul lui

Satul Târsa din Munţii Orăştiei a fost până în urmă cu câţiva ani una dintre cele mai izolate aşezări ale Hunedoarei. Cei 200 de localnici din cătunele risipite pe munte se pot bucura acum de o şosea cu două benzi, care traversează satul de la un capăt la celălalt, încurcată însă de doi stâlpi uitaţi în mijlocul drumului. Din nefericire pentru localnici, drumul devine impracticabil la ieşirea din sat.

Iarbă în loc de asfalt pe şoselele distruse ale Hunedoarei. Cum au "rezolvat" localnicii problema gropilor

Aproape toate şoselele care leagă municipiul Hunedoara de localităţile învecinate se află într-o stare deplorabilă. Pentru a atrage atenţia asupra gropilor ce împânzesc drumurile ce tranzitează Hunedoara, localnicii au aşezat pe una dintre aceste şosele un „indicator” inedit.

Drumurile dezastruoase care izolează satele din Ţinutul Pădurenilor

Reţeaua de drumuri care leagă Hunedoara de satele din Ţinutul Pădurenilor se află într-o stare deplorabilă, spre nemulţumirea localnicilor din comunele apropiate municipiului. Doar pe câteva tronsoane de drum judeţean, modernizate în anii trecuţi, se poate circula în condiţii normale.

Hunedoara are 200 de kilometri de drumuri de pământ în reţeaua rutieră

Hunedoara este unul dintre judeţele avantajate în ce priveşte investiţiile în infrastructura rutieră, dar are în componenţă sate în care încă se poate ajunge doar pe drumuri de pământ, impracticabile cu autoturismul în vreme de iarnă. În această situaţie sunt mai multe comunităţi din Ţinutul Pădurenilor, dar şi satele de munte din zona Călanului şi a Orăştiei.

VIDEO Probleme pe şoseaua UE din Ţinutul Pădurenilor: stâncile se prăvălesc peste drumul care se opreşte în pădure

Şoseaua construită pe fonduri de la Uniunea Europeană, pentru a scoate din izolare mai multe sate de pe Valea Cernii şi din Ţinutul Pădurenilor, este afectată de alunecări de teren. Pământul şi copacii s-au prăvălit, în mai multe locuri, peste drumul judeţean de 100 de milioane de lei, inaugurat în urmă cu un an.

FOTO Vadu Dobrii, tărâmul uitat al pădurenilor. Viaţa în satul care a avut mină de fier şi rachete antiaeriene

Vadu Dobrii, în trecut unul dintre cele mai prospere sate din Ţinutul Pădurenilor, a devenit un loc aproape inaccesibil din cauza drumurilor impracticabile care îl leagă de localităţile învecinate. Izolarea satului a făcut ca numărul localnicilor să scadă treptat. Mai puţin de zece familii mai trăiesc aici.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite