Mazăre a rămas definitiv fără Portul Constanţa. Toate acţiunile companiei au revenit la Ministerul Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţiunile Portului Constanţa au revenit oficial proprietarului de drept, Ministerul Transporturilor. Hotărârea a fost aprobată de Adunarea Generală a Acţionarilor de la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, întrunită în şedinţă extraordinară zilele trecute, la data de 23 ianuarie.

Forul de conducere a companiei a consemnat oficial revenirea pachetului de 20% din acţiunile Portului Constanţa, deţinut de Consiliul Local Constanţa, la Ministerul Transporturilor. Decizia a trebuit luată deoarece Curtea Constituţională a României stabilise, la sesizarea Avocatului Poporului, că organismul Consiliul Local Constanţa este acţionar ilegal, neavând calitatea de a deţine patrimoniu.

Invocând acest viciu de formă, Avocatul Poporului Victor Ciorbea, la propunerea senatorului PDL de Constanţa Christian Gigi Chiru, a reuşit să convingă judecătorii CCR că hotărârea este lovită de nulitate. Pachetul de 20% din acţiunile Portului Constanţa, aflat în topul profitabilităţii companiilor de stat, a fost astfel returnat oficial, la 23 ianuarie, Ministerului Transporturilor. 

Consiliul Local Constanţa pierde aproximativ 2,5 milioane de euro pe care le încasa anual din acţiunile APMC.

„Portul nu mă mai interesează. Eu am renunţat. Nu mai vreau nici portul, nici nimic, numai să mă lase în pace“, a declarat Radu Mazăre, urmărit penal de DNA.

Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu şi-au făcut un ţel din preluarea Portului Constanţa, pentru a putea beneficia integral de profitul companiei. Iniţiativa autorităţilor locale a stârnit, însă, furtuna pe platforma portuară. Operatorii şi sindicaliştii au făcut front comun pentru blocarea transferului promis, parţial, de premierul Victor Ponta.

Echipa Mazăre urma să se mulţumească până la urmă cu o treime din acţiunile portului, la paritate cu Ministerul Transporturilor şi Fondul Proprietatea (care le-ar fi tranzacţionat pe bursă). Guvernul PSD n-a finalizat totuşi operaţiunea de trecere a unui obiectiv strategic de interes naţional în posesia unei municipalităţi care are grave carenţe în administrarea unui oraş.

Iată care va fi structura acţionariatului Companiei Naţionale a Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa: Ministerul Transporturilor - 80%, iar Fondul Proprietatea - 20%.

AGA Port Constanţa prin care se decide revenirea acţiunilor la Ministerul Transporturilor

Vă mai recomandăm

Ciorbea trage Portul Constanţa de sub picioarele lui Mazăre

Mazăre rămâne fără Portul Constanţa. Curtea Constituţională a decis că transferul de acţiuni este ilegal

Administraţia Mazăre, acţionar ilegal al Portului Constanţa. Disperarea lui Radu Mazăre: „Am pierdut tot“

Radu Mazăre renunţă la Portul Constanţa. Primarul crede că guvernanţii vor rezolva problemele constănţenilor

Radu Mazăre: „Constanţa nu va mai lua vreun ban de pe urma portului“. El susţine că municipalitatea pierde 2,5 milioane de euro anual

Îndemnul opoziţiei din Constanţa: „Mazăre, renunţă şi la primărie! Portul oricum nu l-ai fi avut“

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite