Explicaţia primarului Decebal Făgădău pentru avaria care a îngheţat Constanţa în cea mai rece zi a anului: „CET Palas să-şi ceară scuze, este inacceptabil“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul interimar al Constanţei, Decebal Făgădău, vine cu precizări pentru avaria care a ţinut marţi, 29 decembrie, oraşul fără căldură şi apă caldă exact când prognoza meteo a anunţat cea mai friguroasă zi din acest sezon rece.

Remedierea avariei a ţinut mult peste termenul prevăzut de CET Palas, astfel că agentul termic a revenit în apartamente abia în cursul zilei de 30 decembrie.

„Vă informăm că CET Palas a repornit instalaţiile în jurul orei 23.00 în loc de ora 17.00, aşa cum era planificat şi anunţat. R.A.D.E.T. depune toate eforturile pentru furnizarea energiei termice în cel mai scurt timp. Vom notifica Electrocentrale Constanţa S.A. şi îi vom ţine răspunzători de prejudiciul creat constanţenilor. Ne cerem scuze consumatorilor pentru disconfortul termic generat de producătorul Electrocentrale Constanţa S.A. (CET Palas)“, a comunicat distribuitorul RADET Constanţa.

Iată ce a transmis viceprimarul cu atribuţii de primar Decebal Făgădău constănţenilor:

„Având în vedere faptul că în prima zi cu temperaturi negative Electrocentrale Constanţa S.A. (CET Palas) a oprit furnizarea căldurii către constănţeni cu mult peste intervalul anunţat, fac următoarele precizări:

  • în data de 28 decembrie, ora 17:21, am fost anunţat că CET Palas înregistrează o avarie şi că va întrerupe total (în tot municipiul Constanţa) livrarea agentului termic în data de 29 decembrie în intervalul orar 8:00 – 17:00;
  • în data de 29 decembrie, ora 17:00, am fost anunţat telefonic că livrarea agentului termic va începe la ora 19:00;
  • în realitate, furnizarea agentului termic a început gradual abia în jurul orei 23:00;
  • punctele termice ale RADET Constanţa erau pregătite corespunzător şi au reluat imediat distribuţia căldurii către constănţeni;
  • sistemul a funcţionat la parametri optimi abia în jurul orei 3:00 dimineaţa (30 decembrie);
  • am fost în contact permanent cu conducerea RADET Constanţa, chiar dacă Electrocentrale Constanţa S.A. nu a mai răspuns apelurilor noastre.

Ţinând cont că municipalitatea şi constănţenii au făcut eforturi fără precedent pentru a plăti în avans sume substanţiale tocmai pentru buna funcţionare a sistemului de alimentare cu energie termică, consider că întreaga responsabilitate pentru situaţia creată aparţine Electrocentrale Constanţa S.A.

Este inacceptabil ca întreg oraşul să stea în frig pentru că cineva nu şi-a făcut treaba! Totodată, este insultătoare pentru constănţeni lipsa totală de comunicare din partea CET Palas.

Electrocentrale Constanţa S.A. are nu doar condiţiile, ci şi obligaţia legală să furnizeze neîntrerupt agent termic, precum şi datoria de a se asigura, anterior sezonului rece, că instalaţiile funcţionează şi sunt pregătite în permanenţă.

Solicit conducerii CET Palas să prezinte de urgenţă scuze constănţenilor şi să ia toate măsurile pentru ca asemenea situaţii să nu se mai repete!

Am solicitat Ministerului Energiei să facă o analiză rapidă şi serioasă a activităţii Electrocentrale Constanţa S.A. şi am informat Instituţia Prefectului asupra situaţiei create.

Îmi cer scuze tuturor celor ce şi-au petrecut aproape o zi în frig şi îi asigur că voi face tot ceea ce ţine de mine pentru a avea căldură în case.

Decebal Făgădău“

image

Pe aceeaşi temă:

RADET şi RAJA, regiile hulite de constănţeni. „Veniţi la noi în cartier să vedeţi cu gust are apa de la robinet“, i-au transmis oamenii primarului Constanţei

Decebal Făgădău: „Mamaia a devenit o extensie a Satului de Vacanţă. Staţiunea nu va muri, doar că oraşul va fi prioritar“

Se măreşte cartierul de nevoiaşi Henri Coandă. Localnicii sunt disperaţi din cauza infracţionalităţii, iar preţul apartamentelor din zonă a scăzut

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite