Românca din Topul Forbes al celor mai de succes tineri din SUA. În clasamentul întocmit de revista americană se află şi actorul principal din „Star Wars”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anda Gânscă este pe locul 10 în topul Forbes dedicat domeniului
Anda Gânscă este pe locul 10 în topul Forbes dedicat domeniului

Clujeanca Anda Gânscă (27 de ani), fondatoarea platformei sociale Knotch, apare în Topul Forbes SUA 2016 al tinerilor de succes care au sub 30 de ani şi care au adus inovaţii importante în domeniile în care activează. În top apar şi John Boyega – actorul principal din „Războiul Stelelor – Trezirea Forţei”, campionul NBA Stephen Curry şi cântăreţul Shawn Mendes.

Forbes SUA a publicat la 4 ianuarie Topul „30 under 30” 2016 (30 sub 30-nr), în care au fost incluşi tineri de succes, care nu au împlinit 30 de ani şi care au adus inovaţii esenţiale în domeniile în care activează. Jurnaliştii au selectat 600 de persoane dintr-o listă de 15.000 de tineri antreprenori, lideri creativi şi vedete de succes consideraţi „cei mai buni dintre cei mai buni” în 20 de domenii de activitate, de la sportă, artă, muzică, jocuri, comerţ şi până la finanţe, sanatate, ştiinţă sau media. Din fiecare domeniu au fost selectate 30 de persoane despre care Forbes consideră că sunt „viitorii lideri ai lumii”. „În trecut, tinereţea era considerată un handicap pentru succesul profesional. Înaintarea în vârstă însemna mai multe resurse , mai multe cunoştinţe, mai mulţi bani. Acest lucru nu mai este valabil. Cei care au crescut în epoca tehnologiei au ambiţii mai mari perfect adaptate la lumea digitală dinamică, antreprenorială şi nerăbdătoare în care au crescut. În cazul în care vrei să schimbi lumea, să  fii sub 30 este acum un avantaj”, se arată în articol. 

Actorul John Boyega pozează cu sabia laser la evenimentul dedicate fanilor Star Wars

În Topul Forbes "30 under 30" apare şi actorul principal din Star Wars, John Boyega

Clujeancă, printre cei mai de succes tineri din SUA

Clujeanca, Anda Gânscă (27 de ani), cofondatoarea platformei Knotch, se află pe locul 10 în topul dedicat domeniului „Marketing şi Publicitate”. Printre cei care se află anul acesta în Topul Forbes „30 sub 30”  sunt personaje foarte cunoscut precum John Boyega – actorul principal din ultima peliculă a seriei de succes „Războiul Stelelor”, campionul NBA Stephen Curry, modelul Ashley Graham, cântăreţul canadian Shawn Mendes sau gamerul CaptainSparklez (Iordania Maron ). Altele persoanaje, precum Clara Sieg - singura femeie şi cel mai tânăr partener al „Revolution Ventures”, Timothy Hwang - co-fondator al FiscalNote, sau Jeroen Cappaert – cercetător care trimite nano - sateliţi în spaţiu, sunt superstaruri în propriile domenii de activitate. 

image

În colţul dreapta jos este Anda Gânscă. FOTO: Forbes

   „Pentru mine această recunoaştere a setat un standard foarte înalt care ma obligă să muncesc extrem de mult în viitor"

Anda Gânscă, cofondator Knotch

 

 

A obţinut investiţii de 14 milioane de dolari

„În 2012, Gânscă a fondat Knotch, o companie de marketing al conţinutului care măsoară succesul conţinutului pentru a ajuta firmele de marketing să-şi optimizeze modalităţile de promovare. Cu susţinere de la  Ross Levinsohn, <<business angel>> şi fost director de operaţiuni la Yahoo, dar şi de la investitori instituţionali pecum Allen & Co, ea a obţinut finanţări de 14 milioane de dolari. Knotch, firma care are 10 angajaţi, a obţinut venituri de 200.000 de dolari anul acesta şi se aşteaptă la 8 milioane de dolari pentru anul 2016 ”, se arată în Topul Forbes. În aceasta perioada, Anda se află în a doua rundă de finanţare şi pe lângă conferinţe are extrem de mult de muncit cu investitorii şi clienţii. Aflată în aeroport, pregătindu-se să plece la Las Vegas, Anda a declarat pentru „Adevărul”:  „Pentru mine această recunoaştere a setat un standard foarte înalt care ma obligă să muncesc extrem de mult în viitor". 

„Termometrul de sentimente”

Anda Gânscă şi prietena ei Stephanie Voftsun au pus pe picioare afacerea în Silicon Valley. Clujeanca a vorbit despre Knotch, aplicaţia gratuită pentru utilizatorii de iPhone unde aceştia pot să-şi exprime părerea cu ajutorul culorilor, ca despre un „termometru de sentimente”.  „Spu-ne-ţi părerea în culori“ este principiul după care funcţionează reţeaua creată de clujeancă, astfel, utilizatorii îşi spun opiniile despre anumite subiecte folosindu-se de semnificaţia culorilor. De exemplu, roşu înseamnă o părere bună, iar albastru, una negativă. Anda spune că ideea i-a venit încă din facultate pe care a făcut-o la Universitatea Stanford (SUA), ea plecând din oraşul natal Cluj-Napoca după terminarea liceului. Viaţa în SUA nu i-a fost uşoară. „Când am ajuns la Stanford, eram speriată, copleşită şi nu mă simţeam bine primită. Am bătut atâta cale din Transilvania până la Stanford datorită unei conversaţii telefonice cu o membră a comisiei de admitere care m-a convins să aleg această universitate dintr-o multitudine care mă acceptaseră.  <<Anda, ai ADN de antreprenor>>. Asta era tot ce voiam să aud pentru că toată viaţa am crezut că e adevărat”, povestea Anda Gânscă pentru Thedishdaily.com. 

image

La Knotch - sentimentele se exprimă în culori  

Anda despre succes

Anda crede că reuşita ţine de felul în care ştii ce să faci. „Succesul şi eşecul ţin de capacitatea ta de a înţelege psihologia umană şi de a jongla cu anumite componente ale ei ca să creezi un anumit produs. Asta mă fascinează“, a mărturisit Anda într-un interviu pentru „Adevărul”. În spatele conceperii Knotch se află un efort uriaş, o sumedenie de ore de muncă, de planuri, de calcule şi de apreciere a variabilelor bune şi de evitare a gândurilor negative. „Am dat-o-n bară foarte mult şi încă o dăm în bară. Am avut multe aşteptări nerealiste şi toată lumea cred că are într-o afacere. Ceea ce oamenii nu înţeleg este că reţeta succesului într-un start-up e să faci cât mai puţine greşeli comparativ cu chestiile bune. Aşa de uşor e să greşeşti! Stăteam şi mă gândeam câte variabile există şi câte lucruri ar putea să meargă rău...“, mărturisea Anda.

Citeşte şi

FOTO Lumea lui Knotch. Povestea unei românce din Silicon Valley care a creat o nouă reţea socială

Startup fondat de o româncă, 1,9 milioane de dolari finanţare în SUA   
 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite