Cele mai importante sfaturi pentru şoferii care ajung în service. „Achită diagnoza şi cere o ofertă de preţ pentru problema descoperită“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Service auto  FOTO Adevărul
Service auto  FOTO Adevărul

Mecanici, reprezentanţi ai poliţiei şi ai unei platforme online care însumează zeci de service-uri auto din România oferă şoferilor câteva sfaturi pentru a evita experienţele neplăcute la service-ul auto şi irosirea de timp şi bani.

Una dintre cele mai mari provocări ale unui şofer este să găsească un service auto ale cărui servicii să fie profesioniste şi să-şi merite banii. Tudor Cioltea, unul dintre fondatorii platformei online autoeconom.ro, unde sunt zeci de service-uri din ţară, spune, pentru „Adevărul“, care sunt cele mai importante puncte de care conducătorii auto trebuie să ţină cont înainte de alegerea service-ului. În primul rând, şoferii ar fi bine să se asigure ca service-ul este autorizat RAR şi funcţionează legal – pentru asta există evidenţele Registrului Comerţului unde service-urile pot fi verificate -, să ceară o ofertă de preţ estimativă/deviz de reparaţii, să compare mai multe oferte de preţ de la diferite service-uri.

„Şoferii ar fi bine să se asigure că service-ul îl va notifica în cazul în care costul estimat iniţial va fi depăşit din cauza unor probleme neaşteptate, dar şi să se asigure că piesele schimbate sunt de cea mai bună calitate şi că chiar a fost nevoie de schimbarea lor“, spune Tudor Cioltea.

Iar pentru a ajuta alţi conducători auto, după efectuarea reparaţiilor, şoferii ar putea să lase o recenzie pe platformele online specializate despre serviciile primite la service, recenzie care să le spună celorlalţi şoferi de ce să meargă ori de ce să nu meargă la un anume service.

Primii paşi

Dacă se caută online un service atunci conducătorii auto pot apela la site-urile de profil existente. Unul este cel amintit mai sus care a fost dezvoltat după un model suedez şi unde lucrează un mecanic cu peste 20 de ani de experienţă, Florin Pop.

„În primul rând, încearcă să stabileşti un preţ fix pentru operaţiunea ce urmează a fi efectuată. În cazul în care nu ştii ce problemă are maşina, cere o ofertă pentru o diagnoză. Multe service-uri auto îţi vor oferi o diagnoză gratuită în cazul în care vei finaliza operaţiunea în acelaşi loc. Dacă nu doreşti să finalizezi operaţiunea în acelaşi loc, achită contravaloarea diagnozei şi cere o ofertă de preţ pentru problema descoperită mai multor service-uri auto. Astfel ai şansa să economiseşti bani“, se arată pe blogul autoeconom.ro.

Potrivit sursei citate, şoferii pot cere oferte de la mai multe service-uri dintr-o anumită zonă a ţării şi sunt sfătuiţi cum să procedeze la un service auto ca să nu fie păcăliţi: să stabilească un preţ fix pentru vizita la service – să folosească autoeconom.ro sau alte platforme online, şoferii să ceară respectarea termenilor menţionaţi mai sus, să accepte doar piese de schimb de calitate superioară (originale sau recunoscute de producător), să nu-şi piardă răbdarea – unele operaţiuni se dovedesc a fi mai complexe decât a fost preconizat iniţial.

Sfaturile poliţiştilor

Reprezentanţii IPJ Cluj le recomandă şoferilor să apeleze doar la service-uri auto autorizate şi să ceară neapărat factura la final.

„În cazul în care există suspiciuni că nu s-ar fi schimbat anumite piese şi se face sesizare la poliţie, factura trebuie să fie depusă la dosar. Recomandăm ca, la finalizarea reparaţiei, să nu se semneze recepţia până nu se face o verificare. În acest sens, se poate solicita celui care a efectuat reparaţia să indice piesele montate şi să returneze piesele vechi“, spun aceştia.

Mai puteţi citi:

Top 5 probleme la cumpărarea unei maşini second-hand. Concluzia unui specialist: 4 din 10 automobile sunt bune

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite