FOTO Gara din Călăraşi, de la scenă de film pentru "Tatăl risipitor", la visul cu marmură al lui Ceauşescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cândva, gara era o mândrie în oraşul din inima Bărăganului. Ceauşescu nu s-a calicit. Construită înainte de 1989, gara din Călăraşi a fost tapetată cu marmură de cea mai bună calitate. În gara veche, în 1973 s-au filmat şi câteva scene din celebrul film „Tatăl risipitor”.

.
Gara din Călăraşi a atras atenţia şi realizatorilor de film şi a  servit la filmarea câtorva secvenţe din producţia „Tatăl risipitor”, în 1973.

 „Copil fiind, am asistat la filmarea câtorva scena în gară. Au fost aduse mai multe garnituri vechi de tren şi au fost instalaţi stâlpi de iluminat gen felinare pentru a se creiona cât mai bine atmosfera din film. Ni se părea fascinant. O serie de actori, dar şi figuranţi au filmat câteva zile la Călăraşi”, îşi aminteşte Florin Rădulescu, referent de specialitate în cadrul Direcţiei de Cultură şi Patrimoniu Călăraşi.

Pol de referinţă

Nicolae Ceauşescu voia să facă din Călăraşi un important centru industrial al României. Faptul că oraşul este situat pe malul Borcei a constituit un mare avantaj. În primă fază a fost construit Combinatul Siderurgic, apoi Ceauşescu a ordonat şi construcţia Combinatului de Celuloză şi Hârtie, un alt colos industrial care a necesitat milioane de lei şi multă muncă.

Aşa arăta gara veche în anul 1985 Foto:Răzvan Eremia

image

Pentru că dorea ca municipiul Călăraşi să devină un pol de referinţă pe harta economică a ţării, cu câţiva ani înainte de Revoluţie s-a ridicat gara. Lucrările s-au realizat cu forţă de muncă de la batalioanele disciplinare ale armatei, puşcăriaşi şi muncitori din construcţii. Gara a fost inaugurată în anul 1984.


Gara din marmură construită de ceauşescu în 1984 Foto:I.S:

image

Reparaţii capitale de peste 4 milioane de euro

Clădirea impunătoare, care sfida chiar şi alte gări din oraşe cu pretenţii, a intrat în reparaţii capitale, în urmă cu aproape 3 ani, deşi nu era cazul. La Călăraşi ajung, paradoxal, doar 6 perechi de trenuri, şi toate personale. Depre călători nu mai vorbim, îi numeri pe degete. Doar navetiştii mai circulă, restul călărăşenilor alegând varianta autocarului sau microbuzului pentru deplasarea în afara judeţului, mult mai comodă şi rapidă. Valoarea investiţiilor a depăşit 4 milioane de euro.


Aşa arată acum gara, după o investiţie de peste 4 milioane de euro Foto:I.S.

image

Vă recomandăm şi:

FOTO Cea mai frumoasă gară din Constanţa - Gara Regală Maritimă

VIDEO O locomotivă expusă în Gara Cluj, obiect de patrimoniu pentru unii, WC public pentru alţii

Poveştile gărilor din Bucureşti. Cum a vrut Ceauşescu să demoleze Gara de Nord, ridicată din ordinul Regelui Carol I. Filaret, prima gară din Bucureşti

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite