FOTO Braşovul are 36,7 kilometri de drumuri de pământ. Bugetul pe 2014 a fost unul de mizerie din care abia s-au putut face câteva plombări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat, Braşovului nu este deloc privilegiat când vine de vorba să primească înapoi o parte din cotizaţii. Anul acesta a primit de la guvern doar 8,34 de milioane de lei, 6,34 milioane la începutul anului şi 2 milioane la rectificarea bugetară.

Deşi este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat, Braşovului nu este deloc privilegiat când vine de vorba să primească înapoi o parte din cotizaţii. Anul acesta a primit de la guvern doar 8,4 de milioane de lei, 6,4 milioane la începutul anului şi 2 milioane la rectificarea bugetară.

Din cele 8,34 de milioane de lei primite, 3 milioane au fost folosite pentru deszăpezire, iar restul banilor au fost folosiţi pentru plombări, că de reparaţii nu s-a putut pune problema. Bugetul din acest an a fost cu 20% mai mic decât în 2013. Consiliului Judeţean şi-a spus speranţele în fondurile europene, dar în vară guvernul a retras finanţările, astfel că drumurile prioritare au rămas tot nereparate.

În judeţul Braşov există 759 de kilometri de drumuri dintre care 199 kilometri sunt pietruiţi, iar 36,7 kilometri sunt drumuri de pământ. Restul drumurilor sunt neasfaltate.

Consiliul Judeţean are planuri anul viitor tot cu fonduri europene pentru a repara trei drumuri extrem de importante atât din punct de vedere al circulaţiei, cât şi turistic. „Bugetul a fost unul foarte mic şi am putut face doar plombări. Sperăm anul viitor să reabilităm cu fonduri europene trei drumuri judeţene: DJ 131 şi 131 B care leagă localităţile Măieruş-Apaţa-Augustin de drumul naţional spre Covasna, respectiv Miercucea Ciuc, DJ 105 şi 105A  Şoarş – Văleni – Lovnic – Jibert -Dacia – Rupea care merge spre Sibiu, dar şi DJ 104D care merge de la Perşani pe sub munte până la Sâmbăta de Sus.  De asemenea o altă prioritate a noastră este un drum foarte important între Buneşti şi Viscri pentru care aşteptăm finanţare din 2012“, ne-a declarat Mihai Pascu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Drumul care duce la Viscri este într-o stare deplorabilă şi este drumul pe care turiştii ajung în sarului prinţului Charles, un sat care atrage 10.000 de turişti străini pe an. Satul are de 30 de ori mai mulţi turişti decât locuitori.

Drumul Ruşinii şi drumul de la Moieciu de Sus, aşteaptă reparaţii de ani buni

Alte două drumuri extreme de circulate şi care au nevoie urgent de reparaţii dunt Drumul Ruşinii (Şercaia –Hoghiz), cel mai prost drum din judeţul Braşov şi Drumul de la Moieciu de Sus un drum plin de gropi, din cauza căruia Branul nu a putut obţine statutul de staţiune de interes naţional. După ani întregi în care Consiliul Judeţean a cerut fonduri pentru repararea lor, anul acesta Drumurile au fost declarate Naţionale pentru a putea fi reparate de la CNADNR. Potrivit promisiunilor drumurile ar putea intra în reabilitare de anul viitor.

Drumul are o lungime de 25 de kilometri. Este într-o stare deplorabilă, nu are fundaţie, iar şoferii nu au cum să ocolească gropile. Toată şoseaua este plină de cratere. Reparaţia costă 21,9 de milioane de euro.

Toate guvernele din ultimii şase ani au promis repararea drumului de la Moieciu de Sus, un drum extrem de circulat . S-a organizat şi o licitaţie în 2011, s-a desemnat contructorul şi s-a stabilit că reabilitarea drumului costă 275 de milioane de lei. Banii nu au mai fost însă alocaţi de la bugetul de stat, dar s-a promis o nouă licitaţie pentru 2014. Acest lucru nu s-a întâmplat deoare documentaţia tehnică a expirat. Acum CNADNR trebuie să facă un nou proiect care costă 125.000 de lei, dar cel puţin în acest an nu sunt bani de reparaţii.

Pe aceeaşi temă:

Branul a ratat din nou titulatura de staţiune turistică de interes naţional, din cauza unui drum plin de gropi

Drumul Ruşinii va fi reparat abia anul viitor

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite