Termenul de finalizare a Gării Bistriţa Nord, prelungit până în martie 2013. Întârzierile se datorează constructorului
0Prezent ieri la Bistriţa, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga a vorbit şi despre întârzierile cu lucrările la Gara Bistriţa-Nord, ce trebuia să fie gata în această vară. Potrivit şefului CNADNR termenul de finalizare pentru Gara Bistriţa-Nord a fost prelungit până în martie.
Lucrările la Gara Bistriţa-Nord trebuiau să fie gata la sfârşitul lunii august, potrivit termenului de finalizare afişat chiar lângă şantier. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, termenul fiind prelungit, potrivit directorului CNADNR Narcis Neaga, până în primăvara anului viitor.
Întrebat cărui fapt se datorează aceste întârzieri, şeful CNADNR a spus că de vină este constructorul şi nu sistarea plăţilor cum se bănuieşte. Lucrările au început anul precedent, ele fiind executate de spaniolii de la Copisa Constructora Pirenaicadin – Puentes Y Calzadas Infrastructuras – SC 2 Invest. Pentru aceste lucrări spaniolii vor încasa 8,5 milioane de euro.
Gara Zalău – aceeaşi Mărie, altă pălărie
Odată cu reabilitarea Gării Bistriţa-Nord s-au început şi lucrările la Gara Zalău, valoarea totală a lucrărilor ajungând la 6,3 milioane de euro. Chiar dacă alţii sunt constructorii, Gara Zalău se confruntă cu aceleaşi probleme: întârzieri.
FOTO: Alina Pop
Termenul de finalizare coincidea cu cel înscris pe panoul de la Bistriţa: 31 august, însă, se pare şi acolo vor mai fi nevoie de luni buni de muncă până ce gara va fi gata.
Gara Bistriţa – punct strategic pentru exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna
Calea ferată care leagă oraşului Dej de municipiul Bistriţa a fost dată în folosinţă în anul 1886, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa-Nord. Aceasta avea drept scop dezvoltarea exploatării zăcămintelor de fier de la Rodna.
Permisiunea construirii acestei căi ferate a fost dată de către guvernul ungar, întrucât la momentul amenajării, Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei. Iniţial aceasta a fost administrată şi exploatată de către o companie feroviară locală, fiind mai apoi „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare.
Ultima renovare de care a avut parte clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa-Nord a fost făcută în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul.
Vă mai recomandăm:
FOTO La 127 de ani de la inaugurare, Gara Bistriţa Nord îşi schimbă faţa cu 8,5 milioane de euro